Dwóch wykonawców chce modernizować torowiska w al. Piastów, na ul. Wawrzyniaka i na skrzyżowaniu al. Bohaterów Warszawy i ul. Jagiellońskiej W czwartek, 18 kwietnia br. w siedzibie spółki Tramwaje Szczecińskie otwarte zostały oferty w przetargu.

 

Pierwszą złożyła firma Kromiss-Bis z Częstochowy, która chce zrealizować zadanie za 48 544 041 zł. Drugą ofertę złożyło konsorcjum ZUE S.A Kraków i Tor – Kar – Sson, którego oferta wynosi 44 492 655, 93 zł.

Zwycięzca przetargu będzie miał 180 dni na wykonanie całości remontu. Jego najważniejszym elementem będzie wymiana torowiska i sieci trakcyjnej w al. Piastów na odcinku od Placu Szarych Szeregów do skrzyżowania z ul. Dąbrowskiego (z wyłączeniem zmodernizowanego Placu Kościuszki) - czyli połączenia tramwajowego linii 4, 11 i 12. Pomiędzy pl. Szarych Szeregów a ul. Jagiellońską kursuje także linia 5 jeżdżąca na Krzekowo.

Wyremontowane zostanie także torowisko na ul. Wawrzyniaka (pomiędzy al. Wojska Polskiego a skrzyżowaniem al. Bohaterów Warszawy i Mickiewicza), którym jeżdżą na co dzień tramwaje linii 9. Tamtędy odbywa się część zjazdów i wyjazdów z i do zajezdni Pogodno.

Ostatnim elementem będzie remont rozjazdów na skrzyżowaniu al. Bohaterów Warszawy z ul. Jagiellońską. Codziennie poruszają się tamtędy tramwaje linii 5, 7 i 9. Modernizacja torowisk podzielona jest na 3 etapy w taki sposób, aby utrudnienia w ruchu były jak najmniejsze.

Pierwszy etap zakłada modernizację torowiska tramwajowego na ul. Wawrzyniaka i

torowiska tramwajowego w al. Piastów od pl. Kościuszki do posesji nr 30 przed ul. Dąbrowskiego i dwóch przejazdów przez torowisko na pl. Kościuszki. Drugi etap obejmuje remont torowiska w al. Piastów od placu Szarych Szeregów do Placu Kościuszki wraz ze skrzyżowaniem Jagiellońska-Piastów. W trzecim, ostatnim etapie wymienione zostaną rozjazdy na skrzyżowaniu al. Bohaterów Warszawy z ul. Jagiellońską.

Inwestycje torowe będą realizowane w ramach projektu Budowa i przebudowa torowisk w Szczecinie i zostaną dofinansowane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

W ramach tego projektu zmodernizowany został już układ torowy przy Bramie Portowej. Obecnie trwa procedura związana z wyborem wykonawcy modernizacji Zajezdni Pogodno (formuła „zaprojektuj i wybuduj”). W przyszłym roku przebudowane będzie także torowiska od Mostu Długiego do Basenu Górniczego.