Eksperci podkreślali wagę tego wydarzenia. Zaznaczali jego ogromny wkład w tworzeniu nowej kultury. O czym mowa? W Klubie 13 Muz, 28 listopada, podczas festiwalu „digital_ia.08” przeprowadzono pierwszą w skali cyberkultury dyskusję w dwóch równoległych światach: rzeczywistym i wirtualnym.

Eksperci cyberkulturalni

W dyskusji pt. „Sztuka w wersji materialnej i digitalnej” udział wzięli: dr Ewa Wójtowicz (wykładająca w ASP oraz WSNHiD z Poznania), dr Piotr Zawojski (będący adiunktem w Zakładzie Filmoznawstwa i Wiedzy o Mediach UŚ) i dr hab. Michał Ostrowicki (pracownik naukowy w Zakładzie Estetyki Instytutu Filozofii UJ)., którzy zajmują się sztuką digitalną i kulturą cybernetyczną. Wykład ostatniego z naukowców odbył się za pośrednictwem Second Life.

 

Wykłady w realu to przeżytek?

Oznacza to, że można było uczestniczyć w rozmowie na temat sztuki cyfrowej w Sali Kominkowej Klubu 13 Muz i auli Academii Eletronica w Second Krakow. Słuchacze świata rzeczywistego połączyli się z wirtualnymi uczestnikami debaty, a raczej przedstawicielami rzeczywistych uczestników w formie avatarów.

 

Historyczne wydarzenie

Zebrani eksperci uznali debatę za ważny punkt w dziedzinie cyberkultury. Dyskusja przeprowadzona w ten sposób była pierwszą tego typu. Podkreślano więc jej historyczną wagę. Naukowcy stwierdzili również, że rozmowa miała wysoki poziom merytoryczny i prowokowała do pytań na temat funkcjonowania człowieka jako jednostki, która może swobodnie poruszać się po przestrzeni wirtualnej i realnej.