Tramwaje wysokopodłogowe stanowią zdecydowaną większość szczecińskiego taboru. Dlatego w przedziałach pasażerskich klimatyzacja funkcjonuje tylko w Swingach (28 pojazdów) i dwukierunkowych, częściowo niskopodłogowych Moderusach Beta (6 pojazdów).
„Planuje się wyposażenie w klimatyzację przedziału pasażerskiego 4 tramwajów jednokierunkowych typu Moderus Beta” – informuje prezydent Kadłubowski. „W trakcie realizacji jest także umowa na dostarczenie 12 nowoczesnych tramwajów Moderus Gamma wyposażonych w klimatyzację przedziału pasażerskiego”.
To oznacza, że w około 150 wagonach nie ma co na razie liczyć na udogodnienia, których oczekują szczecinianie.
„Panie Prezydencie, w ostatnich latach mieszkańcy Szczecina wielokrotnie zgłaszali mi problemy związane z brakiem klimatyzacji w pojazdach komunikacji miejskiej lub z jej niewłaściwym funkcjonowaniem. Wysokie temperatury w okresie letnim powodują dyskomfort pasażerów i kierowców, a także mogą mieć negatywny wpływ na bezpieczeństwo podróży” – zwraca uwagę w interpelacji radna Urszula Pańka z Koalicji Obywatelskiej.
Dużo lepiej wyglądają liczby dotyczące autobusów. Wszystkie pojazdy eksploatowane przez SPA „Dąbie” oraz Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacji są wyposażone w klimatyzację.
„SPA „Klonowica” użytkuje 102 autobusy, z których 78 posiada klimatyzację, a 24 autobusy są jej pozbawione. Mając na uwadze, że zamówionych jest 14 autobusów oraz prowadzony jest przetarg na zakup kolejnych 4, w przyszłym sezonie letnim liczba autobusów bez klimatyzacji wyniesie 6. Dlatego nie przewiduje się modernizacji starszych pojazdów” – wylicza prezydent Kadłubowski.
Miejscy urzędnicy zapewniają, że przed okresem letnim wykonywane są coroczne przeglądy sprawności i naprawy wszystkich istniejących instalacji klimatyzacji.
Komentarze