Nowy system roweru miejskiego Bike_S ma już blisko 3 tysiące użytkowników, którzy łącznie przejechali 29 tysięcy kilometrów. Nie wszyscy mieszkańcy mogą się jednak cieszyć najnowszym jednośladem czwartej generacji. „Znaczna część Pomorzan została pominięta w strefie obejmującej możliwość zakończenia wypożyczenia roweru” – krytykuje Stanisław Kaup z Młodych Demokratów. „To przecież znaczny obszar miasta, który został wykluczony”.

Przypomnijmy, że nowy Szczeciński Rower Miejski został uruchomiony 1 marca br. Obecnie w systemie zarejestrowanych jest 2930 użytkowników, którzy łącznie przejechali 29 tysięcy kilometrów i wykonali ponad 9200 przejazdów. Mieszkańcy poruszają się na miejskich jednośladach ze średnią prędkością 9,5 km/h.

Pomorzany bez miejskiego roweru

Do Stanisława Kaupa z Młodych Demokratów mają docierać głosy niezadowolonych mieszkańców, którzy skarżą się na brak Bike_S na Pomorzanach.

„Mowa tu o ponad 20 tysiącach mieszkańców, którzy nie mogą korzystać z rowerowej komunikacji miejskiej” – podkreśla Kaup. Dodajmy, że obszar, na którym można zdać rower, kończy się na wysokości ulicy Milczańskiej. Jak mówi Stanisław Kaup, „to dopiero początek osiedla i część znacznie mniej zamieszkana”.

„Większość zamieszkuje dalsze ulice. Dodatkowo, strefą nie jest objęta ta okolica, w której znajduje się pętla tramwajowa, dwie szkoły podstawowe i liczne przedszkola oraz żłobki” – dodaje lokalny aktywista.

„Błędna i niezrozumiała decyzja”

Stanisław Kaup złożył wniosek do prezydenta Szczecina z apelem o rozszerzenie strefy Szczecińskiego Roweru Miejskiego o teren Pomorzan oraz montaż stacji w pobliżu basenu przeciwpożarowego przy ul. Budziszyńskiej. Jak mówi, „decyzja o pominięciu Pomorzan w systemie funkcjonowania roweru miejskiego była błędna i niezrozumiała”.

„To przecież znaczny obszar miasta, który został wykluczony z możliwości jakie daje wypożyczalnia Bike_S. Tylko sprawnie funkcjonująca komunikacja miejska i rowerowa może zachęcić mieszkańców osiedla do niekorzystania z aut” – argumentuje S. Kaup.

Zdaniem lokalnego aktywisty, jeśli nowa generacja Bike_S ma odnieść sukces w mieście oraz stać się alternatywą dla samochodów, „to duże osiedla jak Pomorzany muszą być objęte strefą do zostawiania rowerów oraz muszą mieć swoje stacje postoju”.