Już nie Zachodniopomorskie, ale Pomorze Zachodnie i nie tylko turystyka, ale także inwestorzy. Urząd Marszałkowski przedstawił nowe logo oraz System Identyfikacji Wizualnej naszego województwa.

Nowe logo bazuje na poprzedniej marce „Morze Przygody” - zaczerpnięta została kolorystyka. Poprzedni znak jednak był przeznaczony przede wszystkim do celów promocji turystycznej. Takie postrzeganie marki nie było spójne z kierunkiem rozwoju.

Od dwóch lat obowiązuje nowa strategia rozwoju województwa, która zakłada szersze cele, mocniej akcentując nową gospodarkę i podnoszenie atrakcyjności inwestycyjnej. W związku z tym konieczna była aktualizacja marki województwa. - tłumaczy marszałek województwa, Olgierd Geblewicz.

Za dziewięć lat najlepsza gospodarka?

Nowy znak ma komunikować wszystkie działania realizowane przez województwo, szczególnie te adresowane do inwestorów i turystów.

Mam nadzieję, że jeśli 9 lat temu postawiliśmy na turystykę, która była tutaj jakby wiodącym obszarem kompetencji marki i po 9 latach może marszałek powiedzieć, że nasze województwo jest liderem w tym zakresie, to mamy nadzieję, że po następnych 9 latach będziemy liderem w obszarze gospodarki w tym kraju. - mówi Andrzej Szwajda, przedstawiciel wykonawcy, Domu Marki Max von Jastrov.

Nowe logo nawiązuje do symbolu „ok”, który wywołuje pozytywne skojarzenia. Analiza przeprowadzona w ramach realizacji nowej marki wykazała także, że nasz region najczęściej kojarzony jest z nazwą „Pomorze Zachodnie”, poza tym nazwa ta jest łatwiejsza do zapamiętania niż „Zachodniopomorskie”.

Badania jakościowe i ilościowe

Wykonawcą nowej strategii marki jest ta sama firma, która realizowała poprzednie system identyfikacji wojewódzkiej – Dom Marki Max von Jastrov. Firma wygrała postępowanie przetargowe, koszt całego przedsięwzięcia to 239 tys. zł.

Proces budowania marki rozpoczął się od analizy aktualnego wizerunku, szereg badań przeprowadzonych pokazały, że poprzedni wizerunek nie był mocno kojarzony z naszym regionem. Badania jakościowe i ilościowe były przeprowadzone w sześciu miastach w Polsce i wśród obywateli Niemiec i Skandynawii.

Od dziś rusza promocja nowego logo. Na razie rozpocznie się kampania wśród mieszkańców województwa, ale przewidziana jest także kampania ogólnopolska za pośrednictwem telewizji i mediów społecznościowych. Na promocję województwa urząd wojewódzki przeznaczył 5 mln zł.

3 oferty, szczecińska najtańsza

W przetargu na aktualizację strategii Marki Województwa Zachodniopomorskiego wzięły udział trzy firmy. Wygrała szczecińska oferta, która zawierała najniższą cenę – 239 tys. zł. Inne oferty zamykały się w kwotach 584 tys. zł i 780 tys. zł.

Nowy System Identyfikacji Wizualnej przewiduje stosowanie herbu oraz nowego logo. Logo będzie służyło do promocji regionu i budowy tożsamości organizacyjnej Urzędu Marszałkowskiego. Herb będzie stosowany do oznaczania instytucji władzy samorządowej województwa.