Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie wprowadził zmiany w organizacji ruchu na trzech skrzyżowaniach z ul. Mieszka I. Ich celem jest poprawienie płynności ruchu. Kierowcy – pewnie jak się przyzwyczają do zmian – to będą z nich zadowoleni. Na razie jednak aktywista Stanisław Kaup mówi o chaosie i dużej dezorganizacji na skrzyżowaniu z ul. Wierzbową. – Dużo trąbienia na siebie i prawie trzy stłuczki – opisuje.

Rewolucja na skrzyżowaniach z Mieszka I

Zmiany, które ZDiTM wprowadził na trzech skrzyżowaniach w ciągu ul. Mieszka I, mają charakter stały. Ich celem jest poprawa przepustowości skrzyżowań, co będzie szczególnie ważne przed zbliżającym się dniem Wszystkich Świętych i wzmożonym ruchem w rejonie cmentarza. Zmiany celowo wprowadzono właśnie w tym terminie. Jak na razie jednak wywołują one chaos, szczególnie wśród kierowców, którzy jeżdżą na pamięć.

– Kierowcy powinni uważać na skrzyżowaniach ul. Mieszka I z ul. Wierzbową, ul. Mieszka I z ul. Białowieską i ul. Mieszka I z ul. Milczańską – ostrzega Kacper Reszczyński z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie.

Na skrzyżowaniu ul. Mieszka I z ul. Wierzbową wlot z ul. Wierzbowej w lewo możliwy jest już nie tylko z pasa do skrętu w lewo, ale również z pasa do skrętu w prawo. Zmiana ma poprawić przepustowość ul. Wierzbowej na kierunku od ul. Reczańskiej.

Natomiast na skrzyżowaniu ul. Mieszka I i ul. Białowieskiej poprawiono oznakowania poziome. Przez zmianę programu sygnalizacji świetlnej likwidacji uległa kolizja pomiędzy pojazdami wyjeżdzającymi w lewo z ul. Białowieskiej z pieszymi na przejściu w ciąg ul. Mieszka I.

– Poprawiła się także sytuacja pieszych, możliwe jest w jednym kierunku przejście na jednym cyklu dwóch przejść ciągu ul. Mieszka I – dodaje Reszczyński. 

Z kolei na skrzyżowaniu ul. Mieszka I z ul. Milczańską wlot z ul. Milczańskiej w lewo możliwy jest już nie tylko z pasa do skrętu w lewo, ale również z pasa do skrętu w prawo.

„Kierowcy narażeni są na kolizję”

Zmiany były wyczekiwane przez mieszkańców m.in. ul. Wierzbowej oraz osoby, które często przemieszczają się w tej okolicy. Problemem jest jednak to, że wielu kierowców nie wiedziało o reorganizacji, co miało być przyczyną niebezpiecznych zdarzeń.

– Skręt z ulicy Wierzbowej w lewo w Mieszka I w kierunku centrum zawsze był trudny. Zielone światło bardzo krótko świeciło, kierowcy próbowali włączyć się do ruchu z ulicy Reczańskiej, wyjeżdżając z osiedla Reda. Tworzyło to duże korki i utrudnienia w przejedzie – mówi w rozmowie z portalem wSzczecinie.pl Stanisław Kaup, aktywista miejski związany z Platformą Obywatelską. – Zmiana organizacji ruchu, która umożliwia skręt w lewo z dwóch pasów, od dziś weszła w życie. Kierowcy są tym mocno zdezorientowani. Powoduje to, że z ułatwienia skrętu z dwóch pasów mało kto jeszcze korzysta, a jeśli to robi, to naraża się na kolizję, bo kierowcy skręcając w Mieszka I, nie trzymają się swoich pasów, które zostały namalowane na jezdni – dodaje.

Stanisław Kaup przyznaje, że był świadkiem kilku niebezpiecznych sytuacji. Z informacji Komendy Miejskiej Policji w Szczecinie wynika jednak, że żadna kolizja 26 października nie została zgłoszona.