Kino czeskie ma to, czego bardzo często brakuje polskim produkcjom odnoszącym się do czasów współczesnych- łagodną ironię w stosunku do ludzkich przywar. Kiedy polskie kino brutalnie wytyka ludzkie wady i nieprzyjazną człowiekowi atmosferę współczesnej rzeczywistości, czeskie produkcje starają się pokazywać to, co w tym szalonym, otaczającym nas świecie sprawia nam radość i pozwala jakoś przetrwać. W Multikinie w najbliższy czwartek zobaczyć będzie można najbardziej kasową komedię ostatnich lat jaka powstała w kraju naszych południowych sąsiadów.

W „Butelkach zwrotnych” Jana Sveraka możemy poznać historię starszego Pana, który odkrywa pewnego dnia, że życie przeciekło mu przez palce. Nasz bohater prowadził spokojne, zwyczajne życie z kochająca żoną u boku i bezpieczną, choć irytującą, pracę nauczyciela. Pewnego dnia, zniecierpliwiony tępotą swoich uczniów, rzuca posadę pedagoga i zatrudnia się w hipermarkecie na dziale butelek zwrotnych. Z biegiem czasu odkrywa, że nowa praca daje mu więcej radości niż poprzednia. Zaczyna pomagać ludziom i cieszyć się chwilą. Zmienia się też jego spojrzenie na życie. Nie należy jednak myśleć, że Jan Sverak to spokojny pan w starszym wieku. To mężczyzna z krwi i kości, który mimo upływu lat nadal marzy o kobietach, ma nieprzyzwoite myśli i sny, które w niczym nie przeszkadzają mu kochać jego zony. To wieczny chłopiec odrobinę niepokorny i krnąbrny. „Butelki zwrotne” to film, który pokazuje, jak pogodzić się z upływem czasu, jak stwarzać niepowtarzalne i wyjątkowe chwile nawet w beznadziejnych sytuacjach. Nie unika pokazywania ludzkich wad, rozrachunku z problemami starości, ale robi to bez patetyzmu i przez to łagodnie i prawdziwie. To pogodna historia o tym co czeka nas wszystkich, głosząca odwieczną prawdę, że nic nie jest w stanie złamać człowieka, jeśli on sam się nie podda.

Ten właśnie film zostanie pokazany podczas kolejnego spotkania Akademii Seniora 4 czerwca o godz. 14.00. Przed emisją zainteresowanych czeka krótka rozmowa z panem Bohdanem Kowalskim, miłośnikiem i znawcą kina, na temat tego obrazu.