Od 10 marca na trasach ze Szczecina do Stargardu, Gryfina i Goleniowa pojawi się łącznie 14 dodatkowych par pociągów. Samorządom udało się porozumieć z marszałkiem województwa w sprawie kosztów, które będą ponosić za większą częstotliwość połączeń.

Nowe pociągi regionalne miały pojawić się w rozkładzie już na początku roku, ale nie udało się osiągnąć finansowego porozumienia z Gminami Gryfino i Stargard. Konieczne było renegocjowanie wcześniejszych ustaleń. Na przykładzie Gryfina można zobaczyć, jak wyglądały te rozmowy.

– Wsparcie finansowe Miasta i Gminy Gryfino wyniesie 884 tysiące złotych, więc znacznie mniej niż oczekiwane jeszcze przed miesiącem 2 miliony złotych – napisał w mediach społecznościowych Tomasz Miller, wiceburmistrz Gryfina.

Na trasie Szczecin-Gryfino (S3 – w oznaczeniu SKM) pojawi się 6 par nowych pociągów. Linie S1 – Szczecin-Stargard i S2 – Szczecin-Goleniów zyskają po 4 pary.

„Samorządowcy dogadali się także, w kwestii kształtu miesięcznego biletu metropolitalnego. Przyjazne mieszkańcom Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego rozwiązanie ma wejść w życie od 1 września 2024” – czytamy na profilu Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego, które koordynuje prace nad SKM.

Na razie nie są jednak znane cennik ani inne szczegóły związane ze wspólnym biletem. „Pewne jest tylko, że jego cena będzie niższa niż suma biletów miejskich i kolejowych” – informują przedstawiciele SSOM w mediach społecznościowych. 

O pełnym uruchomieniu SKM będzie można mówić, gdy udostępniona zostanie trasa do Polic. Nastąpi to najwcześniej w 2025 roku.