PKP PLK wysłuchało mieszkańców Gryfina – od poniedziałku uruchomiony zostanie kolejny, poranny pociąg. Dodatkowe połączenie ma ułatwić dojazd tym, którzy w Szczecinie muszą być o 7 rano.

Od tygodnia pasażerowie kolei, przyjeżdżający rano z Gryfina do Szczecina, muszą mierzyć się z utrudnieniami. W związku z rozbiórką starej przeprawy i budową nowego mostu kolejowego nad Regalicą, zlikwidowano połączenia o 6:05 i 7:11. To popularne kursy, które zapewniały mieszkańcom Gryfina i okolicznych miejscowości spokojny dojazd do Szczecina.

Tym samym w rozkładzie zostały kursy tylko o godz. 5:06 i 6:24. Mieszkańcy protestowali przeciw takiemu rozwiązaniu, argumentując przy tym, że nie dla wszystkich starczy miejsca w pociągach. Teraz marszałek województwa Olgierd Geblewicz i wojewoda zachodniopomorski Zbigniew Bogucki przekazali dobre informacje.

„Presja ma sens! Dopiero po mojej interwencji PKP PLK wysłuchało mieszkańców Gryfina. Już 6 lutego uruchamiamy dodatkowy pociąg, który będzie wyjeżdżał z Gryfina o 5:43! Na stację Szczecin Główny będzie dojeżdżał o 6:33” – informuje marszałek Olgierd Geblewicz.

Z kolei biuro prasowe wojewody zachodniopomorskiego zaznacza, że dodatkowe połączenie to efekt spotkania zorganizowanego przez wojewodę Zbigniewa Boguckiego „w odpowiedzi na informacje płynące od pasażerów”. Udział w nim wzięli wicemarszałek województwa zachodniopomorskiego Tomasz Sobieraj, dyrektor zachodniopomorskiego oddziału PolRegio Andrzej Chańko, prezes PKP PLK Ireneuch Marchel oraz wiceprezes Mirosław Skubiszyński, burmistrz Gryfina Mieczysław Sawaryn z zastępcą Tomaszem milerem, starosta gryfiński Wojciech Konarski oraz dyrektor RZGW W Szczecinie Marek Duklanowski.

– Spotkanie było bardzo rzeczowe i przyniosło konkretny rezultat w postaci deklaracji uruchomienia od 6 lutego dodatkowego porannego składu na trasie Gryfino-Szczecin – podkreśla wojewoda Zbigniew Bogucki. – To pozwoli przewoźnikowi PolRegio oraz zarządcy narodowej sieci kolejowej PKP PLK jak najszybciej przetestować dodatkowe połączenie, jeszcze przed feriami zimowymi i w razie potrzeby skorygować przyjęte rozwiązanie właśnie w czasie ferii, kiedy liczba osób korzystających z tej trasy będzie mniejsza, tak aby było ono optymalne dla dojeżdżających do szkoły i pracy.