Sześć przedwojennych słupów podtrzymujących dworcowe zadaszenie stanęło na peronie pierwszym. To elementy historycznej wiaty zdemontowanej z peronu drugiego.

Historyczna wiata na peronie pierwszym zostanie w ten sposób przedłużona o trzy przęsła i kończyć się będzie tuż przed starą kładką. Zgodnie z koncepcją prowadzonej przebudowy dworca, tylko na tym peronie zachowane zostanie przedwojenne zadaszenie. Pozostałe stare przęsła trafią do magazynu. Być może będą wykorzystane w przyszłości w innym miejscu.

Drugi etap modernizacji Dworca Głównego PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły od prac na peronie drugim. Stanęły tam już nowe wiaty. Takie same jak na zmodernizowanym wcześniej peronie czwartym.

Gdy roboty przeniosą się na peron trzeci, również stamtąd zniknie historyczna wiata. Nowe zadaszenie stanowić tam będzie przebiegający nad peronem łącznik pomiędzy starą i nową kładką.

Dodatkowo, w ramach drugiego etapu modernizacji dworca, stara kładka zostanie zadaszona i wyposażona w windy. Na wyremontowanych peronach pojawi się nowe wyposażenie: ławki, zegary, tablice informacyjne. Przedłużony o 300 metrów tor nr 1 przy peronie drugim stanie się torem przelotowym, po którym będzie można pojechać w kierunku Portu Centralnego.

Prace mają potrwać do czerwca 2019 r. Ich koszt to prawie 74 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum spółek Porr i Porr Bau.