Dziś to głównie pas zaniedbanej zieleni pomiędzy budynkami mieszkalnymi i zabudową poprzemysłową. Za nieco ponad dwa lata w tym samym miejscu będzie dwupasmowa, dwukierunkowa arteria z torowiskiem. Przyjrzeliśmy się z góry, którędy będzie przebiegać przedłużona ul. Szafera.

Nowy fragment tej ulicy rozpoczynać się będzie na rondzie u zbiegu ulic Szafera i Romera. Gdy je budowano, wytyczono zjazd i kilkanaście początkowych metrów planowanej ulicy.

Będzie ona biec równolegle do ul. Szerokiej. Przetnie ul. Żołnierską na wysokości przeznaczonej do likwidacji pętli tramwajowo-autobusowej, a później połączy się z ul. Sosabowskiego w pobliżu skrzyżowania z ul. Bracką.

Planowana droga będzie dwupasmową, dwukierunkową arterią z torowiskiem tramwajowym, ścieżką rowerową i chodnikami.

Na zdjęciach z drona wyraźnie widać, że na drodze zaprojektowanej ulicy „stoi” pętla Krzekowo. Zostanie ona zlikwidowana, a tramwaje z ul. Żołnierskiej pojadą dalej, nowym torowiskiem do pętli przy Netto Arenie. Po drodze wybudowane zostaną 3 przystanki autobusowo-tramwajowe, 1 tramwajowy i 2 zatoki autobusowe.

Z góry doskonale widać też poprzemysłową zabudowę w pobliżu pętli. Ten teren kupił już deweloper i przygotowuje się do budowy osiedla, które będzie bezpośrednio przylegało do nowej arterii.

Przetarg na budowę ulicy wygrało konsorcjum spółek Tormel (lider) i Stanled I (partner), które wyceniło swoją pracę na nieco ponad 101 mln zł. Wkrótce planowane jest podpisanie umowy. Realizacja inwestycji ma zająć 2 lata.