Docelowo pociągi na tej trasie mają jeździć częściej i szybciej. We wtorek ruszyły pierwsze prace na odcinku między Angermünde a Passow. Zakończenie przebudowy planowane jest na 2025 r.

Inwestycja realizowana przez Deutsche Bahn kosztować będzie prawie pół miliarda euro. 380 mln euro przekaże rząd federalny, a po 50 mln euro dołożą kraje związkowe: Berlin i Brandenburgia. Prace obejmą infrastrukturę kolejową między Angermünde a granicą z Polską (49 km). Linia zostanie w całości zelektryfikowana, a na 30-kilometrowym odcinku od Passow do granicy ułożony będzie drugi, brakujący tor. W regionie Uckermark zmodernizowanych zostanie pięć stacji kolejowych.

Zapowiedzieli, że skończą rok wcześniej

W portalu tygodnika „Die Zeit” poinformowano, że we wtorek ruszyły pierwsze prace. Okazuje się, że zmienił się harmonogram inwestycji. Wcześniej zapowiadano, że przebudowany odcinek będzie gotowy w 2026 r., a teraz mówi się o 2025 r.

Inwestycja podzielona jest na dwa etapy. Teraz rozpoczęła się modernizacja odcinka między Angermünde a Passow, a w 2024 r. powinny ruszyć prace na 30-kilometrowym odcinku Passow – granica. Ruch kolejowy na remontowanym odcinku ma być utrzymany, ale wydłużyć może się czas podróży, możliwe są też zmiany godzin odjazdów pociągów.

Większa prędkość maksymalna

Po zakończeniu modernizacji pociągi będą mogły jeździć z maksymalną prędkością 160 km/h (dziś to 120 km/h). Przełoży się to na krótszy czas przejazdu między Berlinem a Szczecinem. Budowa drugiego toru pozwoli natomiast na zwiększenie liczby połączeń.

Aby usprawnić połączenie ze Szczecinem konieczna jest również inwestycja po stronie polskiej. Tu też w stronę granicy jest 8-kilometrowy jednotorowy odcinek. PKP PLK planuje jego elektryfikację i przebudowę.