Przy ul. Kolumba, bezpośrednio przed Dworcem Głównym, w przyszłości mają „ładować się” autobusy elektryczne. 11 takich pojazdów zostało już przez miasto zamówionych, mają dotrzeć do Szczecina w I kwartale 2020 r.
Przetarg na wyprodukowanie 11 niskopodłogowych autobusów elektrycznych wygrało konsorcjum Ursus Bus z Lublina. Kosztowały łącznie 38 mln zł, ale ponad 11 mln zł pochodzić będzie z dwóch programów unijnych. Zanim jednak „elektryki” trafią do Szczecina, miasto musi przygotować się do ich obsługi.
Stacja szybkiego ładowania
W tym celu przebudowana zostanie zajezdnia przy ul. Klonowica, gdzie na zmodernizowanym placu postojowym powstaną stanowiska zasilające autobusy elektryczne. Dodatkowo, na terenie Szczecina zaplanowano rozmieszczenie stacji szybkiego ładowania takich autobusów. Jak udało nam się dowiedzieć, powstanie ona przy ul. Kolumba.
- Lokalizacja ta została wybrana po długotrwałych konsultacjach z Zarządem Dróg i Transportu Miejskiego – podkreśla Piotr Zieliński z Urzędu Miasta.
Transformatorownia na wyspie
Nowa infrastruktura ma bez problemu „zmieścić” się przed Dworcem Głównym. Na działce, po której przebiega brukowana uliczka z przystankiem autobusowym i miejscami postojowymi, obok jest torowisko tramwajowe, a niżej ruchliwa ulica i nabrzeże.
- Stacje ładowania autobusów elektrycznych w miejscu ich faktycznego ładowania wymagają właściwie tylko postawienia ładowarki – pozostała część infrastruktury, czyli stacja transformatorowa może znajdować się w niewielkiej odległości. Tak będzie w przypadku lokalizacji przy ulicy Kolumba. Stacja transformatorowa będzie znajdować się na wysepce położonej przy ulicy Kolumba, tak aby nie zabierała miejsca podróżnym przy Dworcu Głównym – tłumaczy Piotr Zieliński.
Na razie miasto złożyło wniosek o pozwolenie na budowę stacji. Dokładny termin jej montażu nie jest jeszcze znany.
NCBR wycofało Ursusa, ten walczy o przetrwanie przed sądami, kolejne miasta wycofują się z kontraktów z Ursusem, bo ten nie jest w stanie dochować terminów. Z zamówień z tamtego czasu tylko Szczecin jeszcze tkwi przy Ursusie Nadzieja czy po raz kolejny przejaw niegospodarności
Wspaniale.
Chwileczkę - to znaczy, że godzinami będą tam stały autobusy. Punkt ładowania powinien być ustawiony na pętli busu 75. Niech tam przeszkadzają parkujące autobusy.
No pięknie, geniusze. Tu nie trzeba być specjalistą, aby wiedzieć że nie jest to miejsce na takie wielkie pojazdy, na żadne zresztą. To powinna być bezpieczna strefa dla pieszych, a nie parking dla autobusów. W ogóle to zastanawiałem się kiedy tu posadzone zostaną jakieś małe drzewka albo kwiatki, ale widać zostanie tu sam beton z domieszką paru ton stali. Mam nadzieję że jest to jakiś żart primaaprilisowy. PS. A może najpierw zrobić porządek z taksówkami co stoją w miejscach nie przeznaczonych do tego?
Aha, jak już będą tu się ładować autobusy to może od razy zrobić stację benzynową w tym miejscu? Po co się ograniczać?
Parking dla wielu autobusów w takim zatłoczonym miejscu? Normalnie geniusz to wymyślił.
Ursus Bus - firma z "wieloletnią" tradycją i doświadczeniem w budowie autobusów elektrycznych
Fajnie, że się ludzie wypowiadają na tematy, o których nie mają pojęcia. To będzie szybka ładowarka, czyli taka o dużej mocy. Nie będzie służyła, żeby ładować autobus od zera do maxa, tylko żeby autobus doładować. Przy mocach tych ładowarek wystarczy kilka minut, żeby autobus się doładował i nie musiał co chwilę jechać do zajezdni na ładowanie. Skoro jest to przystanek końcowy to pewnie będzie stał te kilka minut do następnego odjazdu, które i tak stoi i w tym czasie się naładuje. Na przystankach najczęściej stosuje się ładowarki z pantografem, więc ładowanie praktycznie odbywa się automatycznie. Podejrzewam, ze tutaj też tak będzie. Tak jest np. w Warszawie czy Krakowie.
Wszedzie taxi, teraz jeszcze bus
Miejsc na parking brakuje, miejsc na zostawienie lub odebranie pasażerów brakuje a tutaj stacje ładowania budują. Czy madrala, który to wygłówkował wie jakie nakłady trzeba ponieść na budowę takiej stacji, jakie potężne linie energetyczne trzeba pociągnąć, (skąd?) potem wybudować trafostację, żeby szybko naładować te akumulatory. To nie zasilacz smartfona. Takiego zasilania w okolicy nie ma.
Podajcie opinii publicznej imię nazwisko stanowisko miejsce zatrudnienia geniusza,który na coś takiego wpadł.Pomyślimy nad nominacją dla niego.Kategoria łatwa do przewidzenia.
Pseudo taxi zablokują jak Kiss&Ride
Jak to nie ma takiego zasilania? A pociągi i tramwaje to jeżdżą na paliwo?
oby tylko zlotowy nie zablokowaly jak parkingu
Ja bym tam zrobiła stację wlewania oleju do głów niektórych decydentów. To rozwiązanie zdecydowanie tańsze i zajmie mniej miejsca.