Warto w biznesie rozwinąć swoje skrzydła i spróbować sił w nowej branży, osiągnąć wyższe zyski i zwiększyć konkurencyjność firmy na tle innych. Obecnie podstawą staje się sieć. To do niej przenoszą się zarówno konsumenci, jak i przedsiębiorcy. Zarezerwowanie własnego miejsca w internecie wydaje się z pozoru proste, jednak każdy spotka się z jednym, dość poważnym problemem – dużą i bezwzględną konkurencją.

Warto się rozwijać – spróbuj swoich sił w e-commerce

E-commerce co roku zdaje się wypierać z rynku sprzedaż stacjonarną i nie dzieje się to bez powodu. Klienci coraz chętniej wydają swoje pieniądze w internecie, doceniają wygodę składania zamówienia bez wychodzenia z domu lub biura, a także nie obawiają się oszustw. Głównym tego powodem jest skuteczna ochrona zagwarantowana prawnie oraz coraz mniej osób chętnych do przywłaszczenia sobie cudzych pieniędzy. Przedsiębiorcy z kolei otwierają się na internetowy rynek ze względu na duże możliwości rozwoju i fakt, iż to właśnie w sieci zamknięty jest największy kapitał.

Założenie własnego sklepu on-line jest bardzo proste – wystarczy zakupić domenę, opłacić hosting i zainstalować na swoim serwerze jeden z wielu silników (CMS-ów). Można także skorzystać z marketplace’ów lub z gotowych sklepów – wystarczy w tym przypadku opłacać miesięczny lub roczny abonament. W efekcie uzyskujemy natychmiastowy dostęp do sprzedaży na cały kraj. Potencjalnie zwiększa się zatem liczba klientów, nawet do kilku milionów, a to już otwiera szereg nowych możliwości.

Czy e-commerce ma korzyści?

Podstawową zaletą e-commerce jest możliwość sprzedaży praktycznie wszystkiego – od najbardziej niszowych i niepopularnych produktów oraz usług, które na stacjonarnym rynku nie są popularne, aż do tych cieszących się dużym zainteresowaniem. Znalezienie potencjalnego klienta stacjonarnie, chętnego np. na zakup akcesoriów do decoupage jest znacznie trudniejsze, niż gdy produkty te zaoferujemy sklepie internetowym. To zatem doskonałe rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy działają aktywnie w niszy rynkowej i chcą z tego tytułu osiągać satysfakcjonujące zyski.

Równie istotnym zagadnieniem w kwestii e-commerce jest znaczne zmniejszenie kosztów prowadzenia własnej działalności. Posiadanie sklepu stacjonarnego oznacza duże inwestycje, które należy przeznaczyć np. na zakup nieruchomości lub jej dzierżawę/wynajem bądź wypłatę wynagrodzeń dla pracowników do obsługi bezpośredniej. W przypadku e-commerce jedynymi kosztami stałymi są te związane z utrzymaniem domeny, np. przedłużenie certyfikatu lub hostingu.

Nie obejdzie się bez pozycjonowania sklepów internetowych

Podstawowym problemem, z którym borykają się właściciele sklepów internetowych, jest niska popularność witryny w sieci. Niestety walka z nią może być długa i wyczerpująca. Część przedsiębiorców decyduje się na kampanię artykułów sponsorowanych, inni na reklamę displayową, a jeszcze inni na tradycyjne billboardy rozlokowane w całym mieście. Które rozwiązanie jest zdecydowanie najlepsze? Okazuje się, że żadne z powyższych, biorąc pod uwagę szereg ich wad.

Do budowania zasięgu marki służy przede wszystkim pozycjonowanie sklepów internetowych. Rozwiązanie to polega na zwiększeniu widoczności witryny w wyszukiwarce Google, która w Polsce cieszy się największą popularnością wśród internautów. W jej zasobach znajduje się kilkaset milionów witryn. Szybkie działanie również potrafi mile zaskoczyć – przeszukanie tak rozległej bazy danych zajmuje algorytmowi jedynie kilka milisekund. To wszystko sprawia, że polscy internauci wykorzystują Google do poszukiwania nowych sklepów, blogów czy portali informacyjnych.

Zadbaj o najmniejsze szczegóły dotyczące witryny

Pozycjonowanie Szczecin ze względu na duży poziom skomplikowania dzieli się na trzy etapy. Pierwszym jest dokładna i precyzyjna analiza całej witryny. Uzyskane dzięki niej wyniki pozwolą skutecznie zaplanować całą strategię dalszych działań w ujęciu długo- i krótkofalowym. Kluczowym etapem jest jednak modyfikacja kodu źródłowego. Proces ten przeprowadzają najlepsi specjaliści z branży SEO, w tym pozycjonerzy oraz programiści, którzy muszą dostosować go do wymogów stawianych przez Google. Działania SEO – Search Engine Optimization, polegają na zoptymalizowaniu strony do silnika wyszukiwarki. Dzięki temu Google może je łatwiej indeksować, a tym samym także przydzielić im lepszą pozycję docelową.

Cały proces pozycjonowania sklepów internetowych może zająć od kilku tygodni do kilkunastu miesięcy. Na długi czas muszą się nastawiać przedsiębiorcy, którzy działają w popularnej branży, a na krótszy – w tej niszowej. Czas ten może się jeszcze bardziej wydłużyć lub skrócić – wszystko zależy od oczekiwań przedsiębiorcy oraz efektywności pracy pozycjonerów.

Czy pozycjonowanie sklepu internetowego warto zlecić profesjonalistom?

Zdecydowani tak! Profesjonalni pozycjonerzy cały proces pozycjonowania sklepu internetowego mogą zrealizować szybko i sprawnie, z wzięciem pod uwagę wszystkich wytycznych Google. W agencjach SEO pracują wyłącznie specjaliści, którzy mają za sobą wiele realizacji zakończonych sukcesem. Czy warto zrobić to samodzielnie? Tak, jeśli dysponujesz odpowiednio rozległą wiedzą, a nie, jeśli musisz się doszkalać. Pozycjonowanie jest bardzo złożone, a popełnienie błędu może oznaczać zniweczenie wszystkich dotychczasowych rezultatów i efektów.

Wszystko ma znaczenie – również cena

Oczywiście w prowadzeniu własnego biznesu liczy się również cena usługi. W przypadku pozycjonowania, jej wysokość jest uzależniona od wielu przeróżnych czynników, zmiennych i parametrów. Należy do nich np. zakres pracy agencji SEO, renoma firmy na rynku, poziom skomplikowania witryny czy też działania dodatkowe, np. modyfikacja UI.

Zawsze jednak cena za pozycjonowanie sklepów internetowych jest bardzo niska w stosunku do potencjalnych zysków. Wysoka pozycja w Google wpływa na popularność naszej witryny w sieci, dlatego warto, aby proces ten przeprowadziła firma z odpowiednio długim stażem na rynku.