Tu nie liczą się rekordowe zyski, ale innowacyjne pomysły. Właśnie ruszyła druga edycja organizowanego przez urząd marszałkowski konkursu "Twój biznes pod banderą sukcesu". Konkurs ma pokazać, że w Szczecinie i regionie działa wiele ciekawych i innowacyjnych firm.

– Nasz region pełny jest ludzi przedsiębiorczych, wytrwałych, zorientowanych na rozwój swoich firm, którzy wnoszą nową jakość i realnie zmieniają rzeczywistość. Chcemy ich wspierać, chcemy by byli rozpoznawalni, dzięki czemu łatwiej będzie im zaistnieć na rynku – mówi marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

Przyjmowanie zgłoszeń i nominacji do drugiej edycji konkursu "Twój biznes pod banderą sukcesu" potrwa do 25 czerwca br. Mogą tego dokonać zarówno same firmy, jak i mieszkańcy Pomorza Zachodniego. Wystarczy wejść na stronę biznes.wzp.pl i wskazać firmę, która spełnia wymogi konkursowe oraz uzasadnić krótko swój wybór. Spośród nadesłanych zgłoszeń wyłonionych zostanie 15 przedsiębiorstw, które wezmą udział w otwartym głosowaniu, prowadzonym w formie grywalizacji, przypominającej inwestowanie na giełdzie. Zwycięskie firmy zostaną uhonorowane podczas wielkiej gali zaplanowanej na 14 października.

– Wszystkie firmy mają równe szanse, ale w tym roku szczególny nacisk kładziemy na start-upy. Na co dzień wiele osób nie kojarzy firm, które zajmują się biznesem, przedsiębiorcy zainteresowani są prowadzeniem swojej działalności. Nasz konkurs ma za zadanie wyłonienie i zaprezentowanie wszystkim mieszkańcom innowacyjnych firm z naszego regionu. Mamy narzędzia do tego, żeby pokazać wszystkie nasze start-upy z województwa – mówi Krzysztof Barczyk, dyrektor gabinetu marszałka województwa zachodniopomorskiego. – Nas jako organizatorów konkursu wielokrotnie zaskoczyło to, czym zajmują się firmy z regionu. Wśród laureatów mieliśmy firmę produkującą farby fotokatalityczne, którymi jest pomalowany Jezus ze Świebodzina, czyli wizytówka tej części Polski. Staraliśmy się pokazać innowacyjność firm w spotach promocyjnych, a ich zasięg w mediach społecznościowych jest dowodem na powodzenie naszego pomysłu – dodaje.

Laureaci z roku 2018, czyli firma Rentumi, podczas konferencji prasowej bardzo zachwalali udział w konkursie.

– Jako Rentumi uważamy, że konkurs jest doskonałą okazją do promocji firmy i produktów. Firmy promowane w Internecie gratulowały nam zwycięstwa, reklama działała. Inicjatywa udziału w konkursie to była wspaniała decyzja – mówił Maciej Piątkowski.

Laureaci tegorocznej edycji konkursu otrzymają statuetki „Bandery sukcesu” oraz bony o wartości 6 000 zł. Pozostali uczestnicy 2. etapu moga liczyć na bony o mniejszej wartości. Nagrody czekają też na głosujących internautów. To m.in. 20 tabletów Apple iPad.