Doskonali eksperci, świetna atmosfera i mnóstwo inspiracji dla przedsiębiorców i menadżerów dotyczących tego, jak prowadzić swoje firmy w trudnych czasach. Za nami jedno z najważniejszych gospodarczych wydarzeń tego roku w Szczecinie. Konferencję Szczecin Biznes & HR zorganizowała firma LSJ HR Group. – Udało nam się zgromadzić niesamowicie merytorycznych prelegentów, którzy podczas konferencji nie tylko dzielili się swoją wiedzą, ale wręcz zarażali energią do działania. Było bardzo merytorycznie, było z humorem, ale nie zabrakło także prawdziwych momentów wzruszeń – mówi organizatorka wydarzenia Katarzyna Opiekulska-Sozańska.

Wydarzenie na poziomie warszawskim, ale z lepszą atmosferą

25 maja w Hotelu Courtyard by Marriott Szczecin odbyła się pierwsza po pandemicznej przerwie edycja wydarzenia łączącego networking, rozmowy o biznesie z HR-em. W gronie prelegentów znaleźli się m.in. Maria Rotkiel, Beata Tadla, Szymon Kudła czy Roman Borecki. Wśród poruszonych tematów znalazły się zagadnienia dotyczące rynku pracy, zarządzania w kryzysie czy komunikacji między menadżerami i pracownikami. Odbył się również panel dyskusyjny dotyczący efektu synergii w zespołach stworzonych przez pracowników z różnych krajów.

– Usłyszałam od uczestników naszej konferencji, że było to wydarzenie na „poziomie warszawskim”, ale ze zdecydowanie lepszą atmosferą. To dla mnie wielki komplement, bo rzeczywiście chcieliśmy, by wielkie nazwiska, doskonali eksperci, przyjechali do naszego miasta i zainspirowali przedsiębiorców do działania. Zdajemy sobie sprawę, że żyjemy w ciekawych, ale bardzo trudnych czasach. Potrzeba nam energii, motywacji do działania i relacji z innymi ludźmi. Mam nadzieję, że Szczecin Biznes & HR dostarczył uczestnikom wszystkich tych czynników – mówi Katarzyna Opiekulska-Sozańska, prezes zarządu LSJ HR Group, ekspertka rynku pracy. – Dla wielu przedsiębiorców było to pierwsze networkingowe spotkanie od czasu wybuchu pandemii. Tym bardziej czuć było chęć rozmawiania, nawiązywania kontaktów i wymiany doświadczeń.

Jak zarządzać kryzysem i matematyka zaufania. Prelegenci zaskakiwali uczestników konferencji

O tym, jak wykorzystać kryzys jako szansę, mówiła podczas konferencji znana psycholog Maria Rotkiel.

– Dla przedsiębiorców powoli staje się oczywiste, że kryzys jest szansą, ale to myślenie przyszło do nas dopiero w czasie pandemii. Przed koronawirusem zarządzanie kryzysem było tematem czysto teoretycznym, a teraz możemy już bez wątpliwości powiedzieć, że ten, kto przetrwał, jest na pewno silniejszy – mówiła Maria Rotkiel. – Komunikacja, motywacja, zarządzanie stylem pracy to wychodzi nam doskonale. Gorzej z zarządzaniem emocjami. Jak zarządzać stresem w kryzysowej sytuacji? To jest temat trudny i bardzo aktualny – zaznaczała psycholog.

Wykład o „Matematyce Zaufania” zaprezentował Sebastian Kotów. – Zaufanie to nie jest kwestia idei psychologicznej, a coś, co można mierzyć, wzmacniać i rozwijać w stosunku do liderów. Przedsiębiorcy muszą ufać sobie i obdarzać zaufaniem innych – mówił ekspert. – Zespół nie jest w stanie istnieć bez zaufania. To fundament efektywności biznesowej – podkreślał Kotów.

LSJ HR Group nie wyklucza kolejnej edycji wydarzenia w przyszłym roku.