Łatwiejszy dojazd do Darłowa, Darłówka i Mielna oraz wytyczenie nowych połączeń do innych nadmorskich miejscowości. To cel analizy, którą właśnie zleciły PKP Polskie Linie Kolejowe.

Eksperci przeanalizują możliwość utworzenia nowych połączeń kolejowych nad Bałtyk od Sławna oraz Koszalina. Opracowanie pokaże, jak można zmienić przebieg istniejących linii lub przygotować nowy odcinek linii. Dokument ma być gotowy w pierwszym kwartale 2021 r. Wtedy trafi do konsultacji z samorządami i przewoźnikami.

Wartość umowy podpisanej przez PKP PLK to 1,8 mln zł. Kontrakt zrealizuje konsorcjum IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo Sp. z o.o. (lider) oraz IDOM Consulting, Engineering, Architecture S.A. (partner).

Planiści skoncentrują się m.in. na połączeniu od Sławna do Darłowa i Darłówka. Przeanalizowana zostanie możliwość poprowadzenia kilkunastokilometrowej linii, łączącej Darłówko z Wiekowem (na linii nr 202).

Możliwość zmian będzie analizowana również na trasie Koszalin – Mielno Koszalińskie. Ten ostatni przystanek mógłby się stać stacją przelotową (dziś pociągi muszą tutaj zmieniać kierunek jazdy i wracać do Koszalina). Dalej powstałaby nowa kilkukilometrowa linia łącząca Mielno z trasą Koszalin – Kołobrzeg (linia nr 402) w okolicach miejscowości Będzino. Rozważana będzie także możliwość wydłużenia połączenia z Mielna przez inne nadmorskie miejscowości.

Uzyskane materiały uzupełnią realizowane obecnie studium wykonalności dla modernizacji linii między Trójmiastem, Słupskiem, Koszalinem a Szczecinem. Celem studium jest opracowanie najkorzystniejszego wariantu modernizacji Magistrali Nadbałtyckiej. Ma być gotowe w III kwartale 2020 r.