Ostatnie dziewięć używanych rowerów BikeS zostało wystawionych na sprzedaż. Cena wywoławcza wynosi 184,5 złotych za sztukę, a jednoślady będzie można obejrzeć już w najbliższy piątek. Przypomnijmy, że od 1 marca mieszkańcy Szczecina będą mogli korzystać z rowerów czwartej generacji, które nie wymagają stacji dokujących.

To już piąty przetarg miejskiej spółki Nieruchomości i Opłaty Lokalne na sprzedaż używanych rowerów. Tym razem do kupienia jest ostatnie dziewięć jednośladów typu Nextbike, które były wykorzystywane w systemie Szczecińskiego Roweru Miejskiego.

Ostatnie wolne sztuki na sprzedaż

Obecna cena wywoławcza wynosi 184,5 zł za sztukę. Przypomnijmy, że w poprzednich przetargach najtańsze rowery można było kupić już za 62 zł. Ostatnie wolne egzemplarze zostaną wystawione do oglądania na dziedzińcu NiOL przy al. Wojska Polskiego 105 już w najbliższy piątek (14 bm.) w godz. 8-15.

– Tam też będzie można wypełnić formularz ofertowy, czyli zadeklarować cenę za konkretny rower/rowery – dodaje Wojciech Jachim, rzecznik prasowy NiOL.

Oferty można składać również w sekretariacie NiOL przy ul. Czesława 9 w Szczecinie (pokój nr 24) do 19 stycznia, do godz. 10. Wygrywa ten, kto zaoferuje najwyższą cenę za dany egzemplarz. Wyniki przetargu zostaną ogłoszone na stronie www.niol.szczecin.pl w zakładce „Przetargi – mienie ruchome”.

Przypomnijmy, że w poprzednich czterech przetargach NiOL sprzedał 320 rowerów za 59 tysięcy złotych. Natomiast 83 używane jednoślady weszły w skład Miejskiej Wypożyczalni Rowerów, która oferuje pojazdy na dłuższy czas (weekend, tydzień, miesiąc).

Idzie nowe i lepsze?

Stare miejskie rowery idą na sprzedaż, ponieważ Szczeciński Rower Miejski zasilą nowe jednoślady czwartej generacji wyposażone we własny terminal i GPS. Rowery będzie można wypożyczać i zdawać w całym obszarze funkcjonowania BikeS, ale za zwrot poza strefą postoju trzeba będzie zapłacić dodatkowo 10 zł.

Nowy system będzie się składać z 800 pojazdów. Jego premiera zaplanowana jest na 1 marca. Przypomnijmy, że BikeS poprzedniej generacji wystartował 21 sierpnia 2014 roku pod hasłem „Bądź eco, przesiądź się na Bike_S!”. W momencie uruchomienia systemu zarejestrowanych było 1200 osób, a po kilku latach było ich ponad 50 tysięcy. Czy rowery czwartej generacji zwiększą liczbę użytkowników miejskiego systemu?