Oferta PKS Szczecin opiewała na 18,4 mln zł i była o 3,5 mln zł wyższa niż założony przez ZDiTM budżet. Dlatego postępowanie zostało unieważnione, w najbliższych dniach zostanie rozpisany nowy przetarg.
Chodzi przede wszystkim o obsługę linii wyjeżdżających ze Szczecina w stronę miejscowości w gminach Kołbaskowo i Dobra: 70, 81, 83, 88, 105, 108, 121, 122, 123, 124, a także o linię 52, linie nocne: 522, 523, 530, 531, 532, 535, 536 oraz transport na żądanie i krótką linię w Podjuchach: 85, 95, 98, 99. Potrzebne do tego są 44 autobusy różnej wielkości, które mają mniej niż 17 lat.
Zbyt wysoka oferta
Od czasu, gdy ZDiTM zleca takie usługi zewnętrznemu przewoźnikami (bez udziałów miasta) zawsze wygrywa PKS Szczecin, który na miejscu ma już funkcjonującą dużą bazę. Tym razem złożona przez nich oferta – 18,4 mln zł za rok przewozów – nie została jednak zaakceptowana.
- Przetarg został unieważniony ze względu na to, że kwota zaproponowana przewyższała tę zaplanowaną przez zamawiającego. Ponowne postępowanie będzie ogłoszone jutro bądź na początku przyszłego tygodnia – informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy ZDiTM.
Będzie inny chętny?
Można się domyślać, że miasto oczekuje niższej oferty ze strony PKS Szczecin. Mniej prawdopodobne jest, że pojawi się inny oferent. Pierwszym przetargiem wstępnie zainteresowana była firma Aviva z Bydgoszczy, ale ostatecznie nie wzięła w nim udziału. Jak będzie teraz?
- Ciężko w tej chwili powiedzieć czy ofert będzie więcej niż w poprzednim postępowaniu, to okaże się po jego zakończeniu. Zachęcamy oczywiście wszystkie potencjalnie zainteresowane podmioty do złożenia oferty – mówi Hanna Pieczyńska.
Umowy uzupełniające
Na razie wszystkie linie wchodzące w zakres przetargu nadal obsługuje PKS. Roczna umowa z tym przewoźnikiem już dobiegła końca, ale podpisywane są umowy uzupełniające.
- Jest to standardowa w takich sytuacjach praktyka – tłumaczy Hanna Pieczyńska. - Sytuacja nie ma negatywnego wpływu na pasażerów, ciągłość przewozów jest zachowana.
Usługi przewozowe świadczone na miejskich liniach przez PKS Szczecin nie przez wszystkich są oceniane pozytywnie. Pojawiają się skargi na stan autobusów i kierowców nie znających języka polskiego.
Nie przez wszystkich są oceniane pozytywnie? A jest ktoś zadowolony z PKS?
Za18 milionów niech sami jeżdżą a kierowcy też chcą jeść
Nasze miasto nie ma szczęścia do włodarzy. Ktoś kiedyś wyrzucił z serca miasta około 50 tys. mieszkańców na " prawy brzeg", to była jedna z wielu bardzo nieprzemyślanych decyzji dla miasta. Brzemienna w negatywne skutki niestety, Teraz koszty transportu i dla miasta i dla mieszkańców "satelity" Szczecina zwanego "Prawobrzeżem" są czystą stratą i pieniędzy i czasu. To tylko jeden z niestety wielu przykładów "wizjonerstwa" ludzi nieodpowiedzialnych.
A może należałoby pomyśleć o realnych stawkach za transport. Miasto wydaje górę kasy na bzdety – typu elektroniczne informatory o spóźnionych autobusach – a żałuje na podwyżki dla przewoźników. Nowe autobusy kosztują ok. 1.200.000zł i dramatycznie brakuje kierowców. Chcemy nowych autobusów i polskojęzycznych kierowców – to trzeba za to zapłacić! Przez ostanie 20 lat, gdy np. zapałki, mleko, czy jajka zdrożały o 500% czy 1000%, ceny transportu zdrożały zaledwie o ok. 50%.
A Balbina nie może wozić pasażerów od przystanku do przystanku , doczepić do jej skutera elektrycznego wagonik i będzie cacy ????????????
ZDiTM może rozpisywać sobie kolejne przetargi w nieskończoność.Z tego co wiem to nie ma innej firmy niż PKS, która by to ogarnęła.
nie dość że kierowcy są obcojęzyczni, to są bardzo złośliwi, czają się autobusem wzdłuż drogi i podjeżdżają na przystanek na minute przed odjazdem, mimo iż wcześniej autobus podjeżdżał na przystanek nawet do 10 minut wcześniej. Dotyczy to kierowcy z linii autobusowej 88. A co do autobusów na żądanie to pomimo tego że autobus stoi na przystanku, to nie może kierowca odjechać jeśli nie było telefonu (z zamówieniem autobusu) co najmniej 20 minut przed odjazdem no paranoja, to po co ten autobus tam stoi i czeka. A niejednokrotnie nikt telefonu nie odbierał :(
Jak to kto? PKS. I nie należy tak bardzo psioczyć. Ukrainiec czy Polak. Zależy od charakteru kierowcy. Identycznie jest w spókach SPA. Są ludzie i ludziska. A tabor? Tabor jest jednakowy. I tu i tu są duże mankamenty. Wystarczy poczytać opinie kierowców na pewnym portalu. Pare nowych autobusów ostatnio jeżdżących, które też mają usterki, nic nie wniesie. Możecie jedynie wylać żale w komentarzach.
Co wy niektórzy macie do PKS? Jeżdże 5 x w tygodniu i nie narzekam. Autobus, chociaż nie nowy, zawsze jest ok, a pan kierowca robi swoje.
Dobrze że odrzucono PKS teraz przewoźników jest od groma i mam nadzieje że wygra przewoźnik z nowoczesnymi wygodnymi autobusami a nie takie dziadowskie zabytki jak w PKS. Do tego opryskliwi i chamscy kierowcy.
W SPA też są zabytki. I też są chamscy kierowcy. Nadzieja matką głupich. Żadna firma, przewoźnik z nowoczesnymi wygodnymi autobusami, nawet nie spojrzy na tą marną ofertę. Bo nie ma zaplecza technicznego i bazy dla nowoczesnych autobusów. I tymi autobusami nie będzie woziła bezdomnych.
Taki Warbud w Polsce rośnie. Dla przykładu. Konkurencja się znajdzie. PKS chyba kosztuje, bo wozi angielskie napisy na boku, taki światowy kompleksiarz to Europa przecież!!!
W ZDTiM ktoś bilety jeszcze kasuje? Odnoszę wrażenie, że biletomaty to skandal, a ludzi kasujących mało.
Elizo M. Tak głupiego wpisu jak tego o Prawobrzeżu dawno nie czytałem. Po co urosła ci prawa część ciała człowieku? Przecież serce masz po lewej??? A to w twardej obudowie na górze to po co ci, tak daleko od centrum? ;-) Twój kandydat na głupowpis roku murowany już w styczniu. ;-)
W PKS praktyka jest taka: 1. Totalna korupcja 2. Pan prezes za często na boku spotyka się z lokalnymi politykami Radził bym aby CBA zwróciło uwagę na ten przetarg !
Byłoby taniej, gdyby PKS nie defraudował pieniędzy przez poszukiwania kolesi-podwykonawców pośredniczących w zatrudnianiu kierowców. Z tych pieniędzy spokojnie można by zatrudnić kadrową jak i kierowcom dać większe stawki. Prokuratura też powinna się tym zainteresować i oskarżyć dyrektora PKS Szczecin o działanie na szkodę spółki. A tak poza tym, to ZDiTM powinien zwiększyć swój tabor i zatrudnić kierowców, a nie korzystać z "outsourcingu".
Jeździłem 108 przez kilka ostatnich lat do Lubieszyna. Jeździły na tej trasie obsługiwanej przez PKS kupione używane autobusy z Niemiec. Po kilku miesiącach eksploatacji wyglądały gorzej jak po kilkunastu latach eksploatacji w Niemczech. Porysowane szyby, poobdzierane siedzenia i poręcze pocięte nożami , wymalowane sprzętem. Nie ludzmy się nikt nie podejmie się obsługi tych linii z nowoczesnym taborem, a kultura kierowców nie zależy od narodowości.
PKS Szczecin ma tabor stary jak świat i nie chce go wymienić na nowszy. Poza tym autobusy nie są w Floarting Garden i trudno się połapać, że to komunikacja miejska. Na przykład na linii 83.
ZDITM może ten przetarg unieważniać ile chce, bo i tak nikt tego nie obsłuży. Co z tego że autobusy w Pks-ie są stare.Wy lepiej popatrzcie na SPAK to do piero jest firma.