GDDKiA rozpoczyna remont jezdni DK10 w rejonie węzła drogowego Szczecin Kijewo, co dla kierowców oznacza utrudnienia w ruchu. Przejazd DK10 możliwy będzie po jednym pasie ruchu w każdą stronę.

Prace na DK10 rozpoczną się we wtorek (3 grudnia) i będą prowadzone od godzin porannych do godziny 15:00. Wykonawca w miarę możliwości ma omijać popołudniowy szczyt komunikacyjny. Roboty potrwają do najbliższej soboty włącznie.

– Nawierzchnia DK10 na węźle Szczecin Kijewo jest w złym stanie, co jest potęgowane przez ruch jedną jezdnią (4 pasami ruchu), co powoduje ponad dwukrotnie większe obciążenie ruchem tego odcinka. Uszkodzenia są w szczególności widoczne na zewnętrznych pasach ruchu, po których poruszają się pojazdy ciężarowe – zaznacza Mateusz Grzeszczuk z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Dotychczasowy wykonawca przebudowy węzła, Energopol Szczecin, wykonywał jedynie naprawy cząstkowe. Teraz GDDKiA po to, aby zabezpieczyć nawierzchnię przed dalszą degradacją i umożliwić jej użytkowanie do czasu dokończenia przebudowy węzła przez nowych wykonawców, wykona niezbędne remonty.

Prace obejmą wymianę nawierzchni najbardziej zniszczonych zewnętrznych pasów ruchu przed węzłem od strony Szczecina oraz w obszarze samego wiaduktu. Wykonana zostanie również korekta połączenia między jezdniami (przewiązki) od strony Stargardu, po to aby złagodzić kąt najazdu i zapewnić większy komfort przejazdu.

Kto dokończy przebudowę węzła?

GDDKiA ogłosiła właśnie przetarg na dokończenie budowy wiaduktu na jezdni w stronę Szczecina węzła drogowego Szczecin Kijewo. Jest to pierwszy przetarg na dokończenie robót w ramach rozbudowy tego węzła, których nie zrealizował poprzedni wykonawca – Energopol Szczecin S.A. Otwarcie ofert planowane jest w styczniu przyszłego roku.

Na dokończenie robót na tym obiekcie nowy wykonawca będzie miał 140 dni. W następnej kolejności będzie ogłaszany przetarg na dokończenie północnych łącznic wraz z jezdnią DK10 i przebudową A6, a następnie na wykonanie nowego południowego wiaduktu węzła wraz z brakującymi łącznicami.

Firma Energopol ma poważne problemy finansowe. Nie wywiązywała się z kontraktów, więc GDDKiA odsuwała ich z kolejnych placów budowy.

ZOBACZ TEŻ: Uwaga kierowcy! Duże zmiany w ruchu na węźle Rzęśnica