MF Polonia z Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia wypłynie m.in. z nowymi kotłami w siłowni. Prace remontowe prowadzone są w doku pływającym nr 5.

Należący do Polskiej Żeglugi Morskiej, ponad 20-letni prom, wciąż zaliczany jest do najbardziej komfortowych jednostek tego typu pływających po Morzu Bałtyckim. Jego operatorem jest Unity Line. Kursuje na trasie Świnoujście – Ystad.

W chwili budowy (w 1995 r.) Polonia była największym promem uniwersalnym (pasażersko-samochodowo-kolejowym) na świecie. Jednostkę o długości blisko 170 metrów, szczecinianie mogą jeszcze przez kilka dni oglądać w doku pływającym nr 5 Gryfii. Dogodny widok jest np. z Mostu Brdowskiego.

- Chcielibyśmy, żeby remont zakończył się 5 lutego, ale dużo tu zależy od pogody, bo jak wiadomo, malowania nie można wykonywać gdy pada – mówi Krzysztof Gogol, rzecznik prasowy PŻM. - Jest to rozszerzony remont klasowy, który oprócz standardowych czynności tj. malowania kadłuba i przeglądu najważniejszych urządzeń, będzie obejmował wymianę niektórych z nich np. kotłów w siłowni statku. Podczas remontu dojdzie również do zmiany towarzystwa klasyfikacyjnego promu - norweskiego Det Norske Veritas zastąpi Polski Rejestr Statków.

Jak informuje armator promy przechodzą takie remonty klasowe co pięć lat. Poza tym wykonywane są przeglądy pośrednie (co dwa lata) i przeglądy klasyfikacyjne (co roku).

Styczeń i luty, gdy pasażerów na promach jest zwykle mniej, bardzo chętnie wykorzystywane są przez właścicieli do przeprowadzenia remontów. Niedawno z Gryfii wypłynęła Baltivia (Polska Żegluga Bałtycka), a wkrótce przypłynie Skania (PŻM).

- Skania wejdzie na dok tuż po Polonii, a więc około 5 lutego. W tym przypadku będzie to dwutygodniowy remont pośredni, na który składają się głównie prace malarskie oraz przegląd najważniejszych urządzeń – informuje Krzysztof Gogol.

PŻM posiada 4 promy. W barwach operatora Unity Line, poza Polonią i Skanią, pływają jeszcze Wolin oraz Gryf. Obsługują one połączenie Świnoujście – Trelleborg.