W czasie największych mrozów część mieszkańców Szczecina, głównie z Pomorzan i Gumieniec, nie miała w swoim domu ciepła oraz ciepłej wody. I choć ciepło wróciło do mieszkań, to mieszkańcy czują się zaniepokojeni brakiem stabilności pracy i dostaw ciepła z Elektrociepłowni Pomorzany.

„Jest ciepło, ale to zasługa temperatury na zewnątrz, a nie PGE. W Szczecinie wciąż nie udaje się utrzymać właściwych parametrów ciepła. Gazeta Wyborcza zdementowała informacje o naprawie układu ciepłowniczego w drugim bloku. Z tego wynika, że Elektrociepłownia Pomorzany w dalszym ciągu nie pracuje prawidłowo. Przyczyny awarii do dzisiaj nie wyjaśniono, pomimo zaangażowania specjalistów z całej Polski. W rzeczywistości oczekiwano na zewnętrzne temperatury niewymuszające obciążenia systemu. Brak stabilności prac i dostaw ciepła do odbiorców, jak i wprowadzanie opinii publicznej w błąd budzi niepokój mieszkańców”, możemy przeczytać na stronie petycjeonline.com.

– Natrafiłam na petycję na Facebooku, podpisałam się w sobotę. Złożyłam wniosek o bonifikatę, ale nie dostałam żadnej informacji zwrotnej. Teraz ciepło już wróciło, ale były sytuacje w tym roku, że przez dłuższy czas, któryś raz z rzędu, nie było ciepła, a tym samym ciepłej wody. A były wtedy silne mrozy – mówi pani Agata, mieszkanka Gumieniec.

„Dlatego też my, mieszkańcy Szczecina, mając pełną świadomość społeczną, czujemy się oszukani przez PGE. Będziemy dochodzić swoich roszczeń w sposób zbiorowy przeciwko PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A. – Oddział Zespół Elektrowni Dolna Odra. Tylko w ten sposób jako konsumenci mamy szansę na walkę w dochodzeniu swoich praw”, czytamy dalej na stronie petycjeonline.com.

Inicjatorzy petycji informują, że są dopiero w trakcie oceny wysokości roszczenia.

Pełną treść inwestycji można znaleźć tutaj: https://www.petycjeonline.com/szczecin_pozew_zbiorowy_przeciwko_pge_giek_sa_zespo_elektrowni_dolna_odra

Przypomnijmy, do awarii w należącej do PGE Elektrociepłowni Pomorzany doszło w poniedziałek 8 lutego. Zimne kaloryfery i problemy z ciepłą wodą w kranach miało około 30 tysięcy szczecinian. Głównie mieszkańcy Pomorzan i Gumieniec. Przyczyną awarii było zamarznięcie wody wykorzystywanej do niezbędnego chłodzenia instalacji ciepłowniczej. Jednak winą za zimne kaloryfery w mieszkaniach przedstawiciele EC Pomorzany obarczali Szczecińską Energetykę Cieplną, a konkretnie niewydolną ich zdaniem sieć ciepłowniczą, która miała nie potrafić odpowiednio rozprowadzić ciepła z innych szczecińskich źródeł. Po prawie tygodniu przedstawiciele PGE dumnie ogłosili, że awaria została usunięta. Jednak jeszcze tego samego dnia SEC wykazał, że mimo zapowiedzi EC Pomorzany wciąż ma problemy i nie pracuje z pełną mocą, zaniżając temperaturę nośnika grzewczego. W tej sytuacji SEC ponownie musiał uruchomić swoje rezerwowe źródło ciepła, czyli CR Marlicza.

Dodajmy, że mieszkańcy Szczecina, których dotknęła awaria PGE, mają otrzymać stosowne bonifikaty. – Decyzją Prezesa Szczecińskiej Energetyki Cieplnej bonifikaty za brak dostaw ciepła w czasie awarii EC Pomorzany będą naliczane klientom automatycznie, bez konieczności składania wniosków w Biurze Obsługi Klienta. Klienci, którzy nie zostaną uwzględnieni w rozliczeniach systemowo, prosimy aby zgłosili się do Biura Obsługi Klienta SEC w celu naliczenia bonifikaty – informuje Danuta Misztal, rzecznik prasowy SEC-u.