Od lat głośno mówi się o budowie Mostu Kłodnego, zaprojektowanego tuż obok Trasy Zamkowej. W miejskich planach na najbliższe lata są jednak jeszcze dwie inne przeprawy, które mają zostać zrealizowane we współpracy z deweloperami inwestującymi na Kępie Parnickiej. Chodzi o most drogowy od strony ul. Kolumba (okolice ul. Nadodrzańskiej) na Wyspę Zieloną (jest połączona groblą z Kępą Parnicką) oraz kładkę pieszo-rowerową na wysokości dworca kolejowego.

Prezydent Piotr Krzystek opowiadał o planowanych inwestycjach „mostowych” podczas ostatniego programu „Studio wSzczecinie.pl”.

– Most Kłodny jest już zaprojektowany. Natomiast w tej chwili prowadzimy poważne rozmowy z inwestorami na temat przeprawy na Wyspę Zieloną i kładki na Kępę Parnicką. To jak najbardziej realne. Być może niedługo zaczniemy prace projektowe i te zadania będą realizowane – zapowiadał.

Wspólna inwestycja miasta z deweloperami

Mówiąc o inwestorach, prezydent miał na myśli deweloperów, którzy zaczęli już zabudowę Kępy Parnickiej. To wyspa na wysokości dworca głównego, do której jedyny dojazd prowadzi obecnie od strony ul. Energetyków i most nad Kanałem Zielonym. Do obsługi komunikacyjnej powstających osiedli (a planowane są jeszcze kolejne inwestycje mieszkaniowe) bardzo przyda się jeszcze jeden most drogowy czy wspomniana kładka pieszo-rowerowa. Deweloperzy mają więc partycypować w kosztach budowy nowej infrastruktury.

– Kępa Parnicka, na której sporo się dzieje, ma niestety słaby dostęp drogowy i słabą komunikację. Tam są w większości nieruchomości prywatne, ale też działki należące do miasta. Można ten wspólny potencjał wykorzystać, żeby te problemy rozwiązać. To tylko podniesie wartość tego obszaru. Dla inwestorów, ale także dla miasta. Wiemy, że takie tereny nad wodą są bardzo atrakcyjne. Przykład Wrocławia pokazuje, w jaki sposób można je wykorzystać, zurbanizować lub przeznaczyć na rekreację. Szczecin też będzie szedł tą drogą – podkreślał prezydent Krzystek.

Planowanych jest więcej kładek

Przygotowany niedawno nowy projekt miejscowego planu zagospodarowania Łasztowni docelowo zakłada budowę jeszcze dwóch innych kładek pieszo-rowerowych przez Odrę. Jedna miałaby połączyć podzamcze z bulwarami po drugiej stronie rzeki, mniej więcej w miejscu, gdzie rozkładany jest most pontonowy podczas imprez plenerowych. Druga kładka planowana jest po drugiej stronie Mostu Długiego.

– Na razie te obiekty pozostają w sferze planistycznej. Trudno powiedzieć, kiedy będą realizowane – mówił prezydent Krzystek.