Nabierają tempa prace koncepcyjne związane z budową zachodniej obwodnicy Szczecina. Około 50-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej ma połączyć węzeł Kołbaskowo z węzłem Goleniów, a najtrudniejszą częścią inwestycji będzie budowa 2,5-kilometrowego tunelu pod Odrą i Kanałem Polickim (Police – Święta).

Szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił przetarg na opracowanie uproszczonej koncepcji programowej dla zachodniej obwodnicy Szczecina. Wcześniej Program inwestycji dla procesu przygotowawczego tej budowy uzgodnił Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

- Ta kolejna, ważna dla naszego regionu decyzja premiera Mateusza Morawieckiego i rządu Prawa i Sprawiedliwości. Dzięki uzgodnieniu Programu inwestycji i środkom finansowym na przygotowanie dokumentacji będzie możliwa realizacja oczekiwanej od wielu lat - zachodniej obwodnicy Szczecina – podkreśla Tomasz Hinc, wojewoda zachodniopomorski. - Dzięki obwodnicy i jej kluczowej części tj. przeprawie Police-Święta znacząca część transportu ciężkiego ominie stolicę województwa, istotnie zmniejszy się również czas dojazdu do lotniska i nad morze.

Zachodnia obwodnica Szczecina będzie przedłużeniem drogi krajowej S6. Nowy odcinek połączy węzeł Goleniów z węzłem Kołbaskowo przy autostradzie A6. Zaprojektowany zostanie tunel pod Odrą i 7 węzłów drogowych. Droga stanie się również elementem transeuropejskiego szlaku transportowego, wpisując się w układ komunikacyjny niemieckich autostrad A11 i A20.

- Zachodnia obwodnica Szczecina jest inwestycją priorytetową dla województwa zachodniopomorskiego, ponieważ rozwiązuje problemy komunikacyjne zarówno aglomeracji szczecińskiej jak i pozwala na poprawę płynności ruchu na sieci dróg szybkiego ruchu w obrębie Szczecina – dodaje Łukasz Lendner dyrektor GDDKiA O/Szczecin

Zachodnie obejście Szczecina ma zostać zbudowane w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Na dziś wciąż nie wiemy jednak, kiedy obwodnica miałaby być gotowa.