Minął czas na składanie ofert w następnych 7 przetargach na budowę infrastruktury przesiadkowej wokół planowanych stacji Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. W 4 przypadkach jedyna złożona oferta jest droższa niż zakładano, a w 3 w ogóle nikt się nie zgłosił.

 

Nie ma chętnych na budowę miejskiej części przystanków SKM: Pogodno, Golęcino i Stołczyn. W każdym z pozostałych przetargów wpłynęła jedna oferta.

SKM Niebuszewo:

– Kristone – 17,2 mln zł,

– zakładany budżet miasta – 11,8 mln zł.

SKM Dunikowo (planowany nowy przystanek przy strefie ekonomicznej):

– Musing Bud – 11,8 mln zł,

– budżet – 9,8 mln zł.

SKM Łasztownia (planowany nowy przystanek przy moście kolejowym nad Odrą):

– Kristone – 4,3 mln zł,

– budżet – 3,1 ml zł.

SKM Skolwin:

– Ebud Szczecin – 4,2 mln zł,

– budżet 2,4 mln zł.

– Komisja przetargowa analizuje złożone oferty – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie. Możliwe jest zwiększenie zakładanych pieniędzy lub unieważnienie przetargów.

Na 14 ostatnich przetargów, tylko 2 razy oferenci zmieścili się w zakładanym przez miasto budżecie

W poprzednim tygodniu poznaliśmy oferty w 7 przetargach na inne węzły przesiadkowe. Propozycje zainteresowanych firm zmieściły się w miejskim przedziale tylko przy przystankach: Dąbie (północna strona) i Trzebusz. Wyższe niż zakładano były propozycje w przypadku stacji: Dąbie (południowa strona), Turzyn, Załom i Zdroje. Nikt nie stanął do przetargu dotyczącego przystanku Żelechowa. Do 31 maja można składać oferty w przetargu na infrastrukturę przesiadkową przy przystanku Drzetowo.

Tory i perony budują wykonawcy wybrani przez PKP PLK

Łącznie zbudowane mają zostać 22 takie węzły przesiadkowe. Wcześniej wyłoniono wykonawców na przebudowę otoczenia przystanków: Pomorzany, Niemierzyn, Gocław, Stołczyn Północny, Skolwin Północny i Zdunowo. Nie udało się w przypadku przystanku Cmentarz Centralny (nad ul. Ku Słońcu). W ramach innych zadań zbudowano infrastrukturę przy przystankach Łękno i Podjuchy.

W projekcie SKM, za przebudowę torów i peronów odpowiada PKP PLK. Zadaniem gminy jest budowa infrastruktury ułatwiającej dojazd i dojście do planowanych przystanków SKM. Chodzi m.in. o nowe miejsce postojowe czy po prostu chodniki.