Od 5 stycznia kierowcy mogą korzystać z nowego fragmentu obwodnicy śródmiejskiej, między ul. Arkońską a al. Wojska Polskiego. Głośno było w mediach o wybudowanym tam przystanku, „wiszącym” niczym balkon nad torami kolejowymi. Na razie nie kursuje jednak tamtędy żaden autobus. Zmieni się to dopiero wówczas, gdy miasto znajdzie na ten cel odpowiednie pieniądze.

 

– Na ten moment na nową linię nie możemy sobie pozwolić ze względu na bardzo ograniczone środki na rozwój komunikacji miejskiej – tłumaczy Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy ZDiTM.

Wybudowaną wcześniej częścią obwodnicy śródmiejskiej kursuje linia 80, która później skręca w ul. Arkońską. Być może to właśnie ten autobus w przyszłości zmieni trasę i wjedzie na nowy fragment obwodnicy śródmiejskiej.

– Niestety za wcześnie, żeby powiedzieć, jaki autobus będzie tam jeździł. Rozważamy przekierowanie linii już istniejącej, np. 80. Natomiast na ten moment nie ma żadnych konkretnych decyzji. Ani o dacie, ani o formie – mówi Hanna Pieczyńska.

Uruchomiono natomiast nowe, wspólne przystanki tramwajowo-autobusowe „Łękno” w ciągu al. Wojska Polskiego. Zatrzymują się tam linie: 1, 9, 12, 53, 60, 67 i 531 oraz inne tramwaje na kursach dojazdowych i zjazdowych do zajezdni Pogodno.

Budowa węzła Łękno trwała ponad 3 lata. Prace wykonane przez konsorcjum firm: Rover Infraestructuras S.A. i Roverpol Sp. z o. o. kosztowały ok. 140 mln zł (w tym ok. 85 mln zł unijnego dofinansowania).