Pleciuga, Teatr Współczesny, Teatr Polski oraz Opera na Zamku w Szczecinie – aż cztery szczecińskie sceny zapraszają na spektakle za 350 groszy. Wszystko w ramach ogólnopolskiej akcji „bilet do teatru za grosze” organizowanej po raz piąty z okazji obchodzonego w maju Dnia Teatru Publicznego.
Tak jak w poprzednich latach bilety za grosze będzie można nabyć wyłącznie w kasach teatrów. Tym razem ich cena wynosi 350 groszy, czyli 3,5 zł.
Sprzedaż rozpocznie się w sobotę, 18 maja. Część szczecińskich scen spektakle, na które będzie można kupić promocyjne bilety, wystawi jeszcze tego samego dnia wieczorem.
Co będzie można obejrzeć?
W Pleciudze
Teatr Lalek Pleciuga zaprasza na spektakl „Kiedy zakwitnie margerytka”, który w ramach akcji „bilet za grosze” zostanie wystawiony 19 maja o godz. 11:00. To urzekająca opowieść dla dzieci już od 4 lat. Jak czytamy w zapowiedzi, „prosta i urokliwa historia w piękny sposób wprowadzi młodsze dzieci w świat wartości. Co będzie silniejsze: lenistwo, strach i chęć zdobycia podziwu – czy przyjaźń? O tym przekonacie się, gdy wraz z kaczątkami wyruszycie na poszukiwanie pierwszej margerytki”. Bilety na to przedstawienie w cenie 350 groszy będzie można kupić w sobotę, 18 maja, od godz. 11:00. Jedna osoba będzie mogła nabyć tylko cztery bilety.
W Teatrze Współczesnym w Szczecinie
Na Dużej Scenie Teatru Współczesnego w ramach akcji będzie można obejrzeć „Pijanych” w reż. Norberta Rakowskiego. Spektakl na podstawie dramatu Iwana Wyrypajewa składa się z wielu luźno powiązanych ze sobą epizodów, których bohaterowie są zamroczeni, nietrzeźwi, oderwani od rzeczywistości. Dyrektor festiwalu Mark (Arkadiusz Buszko), prostytutka Rosa (Karolina Sawka, którą pamiętamy jako Nel w filmie „W pustyni i w puszczy”), menedżer Gabriel (Konrad Pawicki) i inne postaci poruszają się w alkoholowym korowodzie zwierzeń, idei i kazań. Są śmieszni, irytujący, ale jak mówi Laurenz (Konrad Eleryk), trzeba ich wysłuchać, bo „Bóg rozmawia ze światem przez pijanych”. „Pijani” w ramach akcji „bilet za grosze” zostaną wystawieni w sobotę, 18 maja, o godz. 20:00. Bilety na ten spektakl będzie można kupić tego samego dnia. Teatralna kasa w soboty czynna jest od godz. 09:00. Jedna osoba będzie mogła nabyć jedynie 2 bilety.
W Teatrze Polskim
W Teatrze Polskim z okazji Dnia Teatru Publicznego „za grosze” będzie można obejrzeć sztukę pt. „Z piekła do piekła” w reż. Adama Opatowicza. To poetycko-muzyczny spektakl poświęcony twórczości Jacka Kaczmarskiego. Barda, który opisywał otaczającą rzeczywistość przez pryzmat niezwykłego wyczucia ironii dziejów. W przedstawieniu piosenki układają się w swoisty notatnik - czasami dziennik, czasami pamiętnik - opisujący losy ludzi, którzy urodzili się w kraju nad Wisłą. Bowiem o Polsce i Polakach jest to opowieść. Trochę w niej historii, trochę współczesności. Momentami jest metaforyczna, momentami - boleśnie dosłowna. Słodka i gorzka zarazem. W sumie w spektaklu usłyszymy trzydzieści utworów. Sztuka zostanie wystawiona 18 maja o godz. 15:00 na Scenie na Łasztowni przy ul. Energetyków 40. Bilety w cenie 350 groszy, będzie można nabyć 18 maja od godz. 11:00.
W Operze na Zamku
Z kolei Opera na Zamku w ramach piątej edycji Dnia Teatru Publicznego zaprasza na spektakl „Wieczór baletów polskich”, który zostanie wystawiony zaledwie dzień po premierze. To sztuka złożona z dwóch dzieł jednoaktowych: „Na kwaterunku” Stanisława Moniuszki oraz „Pieśń o ziemi” Romana Palestra. Autorami choreografii są twórcy z absolutnego baletowego topu – laureat Nagrody im. Kiepury, Robert Bondara oraz dyrektor baletu narodowego na Malcie, Paolo Mangiola. Spektakl zostanie zagrany 19 maja o godz. 18:00. Sprzedaż biletów w cenie 350 groszy rozpocznie się w kasie Opery dzień wcześniej, czyli 18 maja, w samo południe. Jedna osoba będzie mogła kupić maksymalnie 2 bilety.
Akcja „bilety za grosze” po raz pierwszy odbyła się w 2015 roku z okazji 250. rocznicy powołania pierwszego polskiego teatru publicznego. Jej pomysłodawcą jest Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. Wydarzenie dofinansowane jest ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Komentarze
3