Od niedzieli, 10 marca, stara kładka na Dworcu Głównym będzie w znacznej części zamknięta. Pozostanie tylko przejście od strony ul. Czarnieckiego, pozwalające dostać się na peron czwarty.

- O zmianach informuje czytelne oznakowanie oraz ulotki rozdawane podróżnym. Przy zejściu ze starej kładki na peron czwarty znajduje się pochylnia, z której mogą korzystać osoby z ograniczoną mobilnością. Dojście na pozostałe perony będzie możliwe wyłącznie z nowszej kładki, od strony ul. Kolumba i ul. Owocowej oraz z budynku dworca – tłumaczy Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

Oszklona, zadaszona i z windami

Zmiany związane są z kolejną częścią prac modernizacyjnych na dworcu. Rusza przebudowa starej kładki, która zostanie przeszklona i całkowicie zadaszona. Poza schodami dostać się na nią będzie można za pomocą 5 wind: z każdego z czterech peronów i z poziomu ul. Kolumba. Dodatkowo nad peronem trzecim powstanie około 150-metrowy łącznik, prowadzący do nowej kładki wybudowanej w 2016 r.

- Obecnie na peronie trzecim, przy pomocy ciężkiego sprzętu, montowane są ważące po kilkaset kilogramów podpory, które będą podtrzymywały nowoczesny łącznik – informuje Zbigniew Wolny.

Peron pierwszy najbardziej zabytkowy

Prace na peronie trzecim jeszcze potrwają, tymczasem gotowy jest już peron pierwszy. Został on w całości zadaszony. Przeniesiona została tam część podpór z konstrukcji historycznych wiat z sąsiednich peronów. Ze zmodernizowanej platformy pasażerowie skorzystają w pełni w niedzielę 10 marca. Wtedy też wejdzie w życie nowy rozkład jazdy pociągów.

Drugi i ostatni etap modernizacji dworca ma zostać zrealizowany do końca 2019 r. Koszt wszystkich prac to ok. 60 mln zł. Projekt współfinansowany jest ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

foto: PKP PLK

foto: PKP PLK