W ciągu dwóch dni zaprojektowali je uczestnicy pierwszych w Szczecinie zawodów w tworzeniu gier komputerowych Gryf Game Jam. Zwyciężyła gra polegająca na pilotowaniu sterowca napędzanego emocjami awiatora. Jej twórcą jest Tomasz Woźniakowski ze Szczecina.
W sumie w zawodach wzięło udział 60 osób. Przez dwa dni w Technoparku Pomerania od podstaw tworzyli własne gry komputerowe, odpowiadające na zadane przez organizatorów tematy: „gadżet” i „kreatura”. Uczestnicy mogli pracować w pojedynkę bądź zespołowo w wybranych przez siebie technologiach. Łącznie powstało łącznie 18 gier, a zwycięski projekt autorstwa Tomasza Woźniakowskiego wyłoniono w głosowaniu publiczności.

- Celem wydarzenia było zaangażowanie młodych ludzi w tworzenie gier. Pragniemy aktywizować lokalną społeczność, pozwalając utalentowanym programistom czy grafikom na zdobycie doświadczenia oraz poprawę umiejętności pracy w zespole – mówi Sebastian Senski, jeden z organizatorów Gryf Game Jam.

Weekendowe zawody w tworzeniu gier komputerowych odbyły się w Szczecinie po raz pierwszy. Ich organizatorami byli Sebastian Senski, Filip Mozol, Oskar Kucharczyk i Damian Komorowski – pasjonaci tworzenia gier, którzy uczestniczyli wcześniej w podobnych wydarzeniach w innych miastach Polski.



- Środowisko firm i osób zajmujących się tworzeniem gier coraz prężniej rozwija się w Szczecinie. Na lokalnym rynku przybywa firm działających w tym sektorze, w szczecińskich technikach i na uczelniach pojawiają się specjalizacje z tworzenia gier. Dlatego cieszę się, że mogliśmy wesprzeć zespół Gryf Game Jam w organizacji wydarzenia, podczas którego uczestnicy nie tylko rozwijali swoje umiejętności, ale też świetnie się bawili - wskazuje Katarzyna Witkowska z Techoparku Pomerania, który był partnerem i gospodarzem wydarzenia.

Gryf Game Jam zorganizowano przy wsparciu Huuuge Games, Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego, PlayWay, Fabryki Gier, Polbit Esport League, Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu w Szczecinie, Byss Mobile oraz Technoparku Pomerania.