Za Jasne Błonia, Wały Chrobrego, Różankę, a może za inne miejsce? Rozpoczęła się kampania będąca kontynuacją akcji „Szczecin_z całego serca polecam AMBASADOR”. Motywem przewodnim tegorocznej kampanii jest pytanie „ A za co Ty lubisz Szczecin”.

W Szczecinie pojawiły się billboardy z wizerunkami ambasadorów, a na Facebooku powstała specjalna aplikacja dedykowana wszystkim mieszkańcom.

To my budujemy wizerunek miasta

„Szczecin_z całego serca polecam AMBASADOR” to budowanie, wspólnie z mieszkańcami pozytywnego wizerunku miasta i pozytywnej retoryki o Szczecinie. W tym roku chcemy pokazać ludziom ulubione miejsca naszych Ambasadorów oraz zaprosić do wskazywania swoich ulubionych zakątków Szczecina. Chcemy, aby dzięki wspólnemu zaangażowaniu wszystkich mieszkańców powstała mapa najciekawszych i najpiękniejszych miejsc Szczecina.

Dlaczego istotna jest dla nas wspólna komunikacja? Jak wielokrotnie podkreślał Simon Anholt - autorytet w dziedzinach reputacji i tożsamości narodowej, dyplomacji publicznej oraz postrzegania narodów, miast i regionów:
Miejsca oceniane są według tego, co się w nich dzieje, oraz ludzi, którzy w nich żyją, a to co oni mówią sami o sobie i o swoim mieście kreuje ich wizerunek i współkreuje wizerunek miasta. Miejsca z silnym i pozytywnym wizerunkiem mogą eksportować więcej produktów, więcej kultury, więcej ludzi, usług, oraz przyciągać więcej turystów, inwestorów, imigrantów, a także uwagę i szacunek innych.

Ambasadorzy pokażą ulubione miejsca

W dniach 16-30 czerwca trwa kampania outdoorowa. W mieście zobaczyć można billboardy z wizerunkami Ambasadorów, którzy odpowiadają za co lubią Szczecin. Jednocześnie zachęcają wszystkich mieszkańców, by i oni wskazywali najlepsze zakątki naszego miasta.

Na 26 billboardach i 25 citylightach pojawią się: zespół Big Fat Mama, widnsurferka Hania Zembrzuska, wokalista Damian Ukeje, kierowca rajdowy Jakub Litwin, dyrygentka Chóru ZUT Iwona Wiśniewska-Salamon, wokalistka Joanna Prykowska, zespół Sambal, pisarz Wojciech Burger oraz zespół pieśni i tańca Szczecinianie.

W ramach kampanii powstanie także kilka filmów promujących Szczecin, w których Ambasadorzy również podkreślać będą swoje ulubione miejsca. Bohaterami filmów będą m.in. Mateusz Sawrymowicz i Iwona Wiśniewska-Salamon. Filmy sukcesywnie będą publikowane na Youtubie.

Wyjątkowym akcentem kampanii będą urodziny miasta, przypadające na dzień 5 lipca. Obchody odbędą się 6 lipca, tradycyjnie na Różance. 5 lipca odbędzie się także Uroczysta Sesja Rady Miasta, podczas której uhonorowani zostaną nowi Honorowi Ambasadorzy Szczecina – Zespół Pieśni i Tańca Szczecinianie oraz Żaglowiec Dar Szczecina.

Pokaż co lubisz

Na portalu społecznościowym Facebook każdy może zaznaczyć na mapie miejsce, za które lubi Szczecin. Aplikacja dostępna jest na profilu Szczecin Floating Garden w serwisie Facebook. Narzędzie jest intuicyjne i łatwe w obsłudze, tak aby bez problemu mogło skorzystać z niego jak najwięcej osób. Aplikacja składa się z trzech kroków:

1. dodania wybranego przez siebie miejsca (użytkownik zaznacza na mapie wybrane przez siebie miejsce; aby szybciej odnaleźć dany punkt, może skorzystać z wyszukiwarki dostępnej w górnej części aplikacji)

2. dodania opisu (użytkownik pisze co to za miejsce i uzasadnia, dlaczego to właśnie ono budzi najwięcej pozytywnych emocji; opis pojawi się po moderacji)

3. zaproszenia znajomych (użytkownik będzie mógł sprawdzić, jakie miejsca wybierają jego przyjaciele)

Odkryj Szczecin

Ciekawą funkcjonalnością aplikacji jest możliwość nie tylko zobaczenia już wybranych przez innych użytkowników miejsc, ale wyróżnienia z nich punktów dodanych przez naszych przyjaciół, znajomych czy rodzinę. Może zaznaczyli te same miejsca i tak samo jak my dobrze je wspominają? A może zaskoczą nas swoim wyborem? Tego dowiemy się klikając na czerwony przycisk w menu “Zobacz znajomych/Zobacz wszystkich”.

W aplikacji znajdziemy jeszcze jeden guzik “Odkryj Szczecin”, gdzie zamieszczone są przydatne linki do stron o Szczecinie, o istnieniu których część użytkowników mogło nawet na wiedzieć, a które z pewnością warto poznać.