Gdzie i kiedy?
miejsca poszczególnych koncertów podane w szczegółowym opisie poniżej
Od: sobota, 9 sierpnia 2014, 22:00
Do: sobota, 16 sierpnia 2014, 21:00
Za ile?
10 - 40 zł
X Międzynarodowy Festiwal Muzyczny Sacrum Non Profanum w tym roku będzie poświęcony twórczości Wojciecha Kilara.

Od trzech lat Festiwal odbywa się pod hasłem Muzyka naszych czasów, a organizatorzy nadają mu niezwykły charakter, poświęcając poszczególne edycje twórczości polskich kompozytorów. Wcześniej byli to Henryk Mikołaj Górecki (2012 rok) oraz Krzysztof Penderecki (2013 rok).

W tym roku nad Festiwalem unosić się będzie duch twórczości kolejnej wybitnej postaci polskiej i światowej muzyki - Wojciecha Kilara.

Dzieła kompozytora interpretować będą znakomici soliści, doskonałe zespoły wokalne i instrumentalne, znane chóry i orkiestra Academia. Wystąpią zespoły z Hiszpanii, Kanady, Niemiec, Polski i Stanów Zjednoczonych. 

Terminy koncertów „X Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego Sacrum Non Profanum”:
Szczecin: 10.08.2014, 11.08.2014
Trzęsacz: 12.08.2014, 13.08.2014, 14.08.2014, 15.08.2014,
Świnoujście: 16.08.2014, 17.08.2014

Dzień pierwszy
10 sierpnia (niedziela) – Szczecin, Zamek Książąt Pomorskich
STUDIO DŹWIĘKU I OBRAZU
Wojciech Kilar - teraz, teraz, teraz i... amen.
Zdzisław Sowiński

Wspomnienie o Mistrzu
Wojciech Kilar. Credo.

Dzień drugi
11 sierpnia (poniedziałek) – Szczecin, Bazylika Archikatedralna św. Jakuba przy ul. Kardynała Wyszyńskiego 19
Koncert inauguracyjny

W programie:
Jan Sebastian Bach (1685–1750), Aria z Suity nr 3 D-dur BMV 1068 (opr. Z. Rychert)
Franz Schubert (1797–1828), Ave Maria (opr. Z. Rychert)
Wyk. Zygmunt Rychert

Marek Jasiński (1949–2010), Psalmodia na głosy i instrumenty
Wyk. Hanna Hozer, Leszek Skrla, Zygmynt Rychert, orkiestra Academia, Bohdan Boguszewski

Wojciech Kilar (1932–2013), Angelus na sopran, chór mieszany i orkiestrę
Wyk. Joanna Tylkowska, chóry: im. prof. Jana Szyrockiego, Allegrezza del canto, Con Passione, Uniwersytecki Sant Yago, orkiestra Academia, Bohdan Boguszewski

Wojciech Kilar, Exodus na chór mieszany i orkiestrę, Victoria na chór mieszany i orkiestrę
Wyk. chóry: im. prof. Jana Szyrockiego, Allegrezza del canto, Con Passione, Uniwersytecki Sant Yago, orkiestra Academia, Bohdan Boguszewski

Dzień trzeci
12 sierpnia (wtorek) – Trzęsacz, kościół pw. Miłosierdzia Bożego przy ul. Pałacowej 3

W programie:
Louis Vierne (1870–1937), Carillon de Westminster
Wyk. Witold Zalewski – organy

Joseph Haydn (1732–1809)
Divertimento B-dur
Allegro – Chorale St. Antonio – Minuetto – Presto

Wyk. Krakowski Kwintet Dęty

Juliusz Łuciuk (1927), Preludia Maryjne
Wyk. Witold Zalewski – organy

Wojciech Kilar (1932–2013), Sonata na róg i fortepian, Allegro – Recitativo e arioso – Allegretto
Wyk. Tadeusz Tomaszewski – waltornia, Joanna Domańska – fortepian

Gabriel Faure (1845–1924), Pavane
Wyk. Krakowski Kwintet Dęty

Wojciech Kilar (1932–2013), Kwintet na instrumenty dęte, Sinfonia – Scherzo – Chorale – Rondo Finale
Wyk. Krakowski Kwintet Dęty

Henri Mulet (1878–1967), Tu es Petra
Wyk. Witold Zalewski – organy

Dzień czwarty
13 sierpnia (środa) – Trzęsacz, kościół pw. Miłosierdzia Bożego przy ul. Pałacowej 3 - Koncert Festiwalowy
pałac w Trzęsaczu, ul. Kamieńska 9 - Spotkanie z Mistrzem

SPOTKANIE Z MISTRZEM
Promocja książki Marka Strasza "Grać pierwszy fortepian. Rozmowy z Adamem Makowiczem"

KONCERT FESTIWALOWY
W programie:
Dariusz Przybylski (1984), Orfeusz i Eurydyka

Fryderyk Chopin (1810–1849), Scherzo No. 2 b-moll
Wyk. Philip Kwoka

Jan Sebastian Bach (1685–1750), Toccata i fuga d-moll BWV 565

Mieczysław Surzyński (1866–1924), Wariacje na temat polskiej pieśni „Święty Boże" op. 38

Wojciech Kilar (1932–2013), Introitus na organy solo
Wyk. Andrzej Chorosiński

Transkrypcje standardów jazzowych na organy:
George Shearing (1919–2011), Lullaby of Birdland

Thelonious Monk (1917–1982), Round Midnight
Wyk. Andrzej Chorosiński

Jazzowe interpretacje utworów Fryderyka Chopina, George'a Gershwina, Leonarda Bernsteina, Duke'a Ellingtona, Adama Makowicza i innych
Wyk. Adam Makowicz

Dzień piąty
14 sierpnia (czwartek) – Trzęsacz, kościół pw. Miłosierdzia Bożego przy ul. Pałacowej 3

W programie:
Alexandre Guilmant (1837–1911), III Sonata c-moll op. 56, Preludio – Adagio Molto – Fuga

Andrzej Mielewczyk (1965), Improwizacja organowa na temat poloneza z filmu „Pan Tadeusz” Wojciecha Kilara
Wyk. Andrzej Mielewczyk – organy

Karol Lipiński (1790–1861), Polonez A-dur op. 9 nr 1, Rondo koncertowe C-dur op. 18, Fantazja i wariacje na temat z opery „Krakowiacy i górale” Stefaniego op. 33, Wariacje na temat z opery „Kopciuszek” Rossiniego op. 11
Wyk. Konstanty Andrzej Kulka – skrzypce, Andrzej Gębski – skrzypce, Andrzej Wróbel – wiolonczela

Utwory z autorskich płyt Gaby Kulki
Wyk. Gaba Kulka z zespołem

Dzień szósty
15 sierpnia (piątek) – Trzęsacz, kościół pw. Miłosierdzia Bożego przy ul. Pałacowej 3

W programie:
Jan Sebastian Bach (1685–1750), XXI Preludium i fuga gis-moll BMV 885, Das Wohltemperierte Klavier (cz. II)

Arvo Pärt (1935), Da Pacem Domine

Gustav Vránek (1906–1981), Quartet of Czech Songs

Jan Sebastian Bach, XII Preludium i fuga f-moll BMV 857, Das Wohltemperierte Klavier (cz. I)

Erland von Koch (1910–2009), Miniatyrer Intermezzo Lirico – Marcia Piccola – Fantasia Svedese – Rondo Giocoso

Philip Glass (1937), Concerto for Saxophone Quartet

Wyk. Raschèr Saxophon Quartet

Jacob Arcadelt (ok. 1500–1568), Ave Maria

Wolfgang Amadeusz Mozart (1756–1791), Ave verum corpus

Aloys Kothe (1828–1868), Adoramus

Jan Szopiński (1959), Missa Sancti Adalberti Kyrie, Gloria, Alleluja, Credo, Sanctus, Benedictus, Agnus Dei

Marek Raczyński (1982), Ave Regina Caelorum

Wojciech Kilar (1932–2013), Dona Nobis Pacem

Antoni Chlondowski (1884–1962), Ave Maria

Wyk. Affabre Concinui

Dzień siódmy
16 sierpnia (sobota) – Świnoujście, kościół pw. bł. Michała Kozala przy ul. Gdańskiej 20
Dzień Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego
Z MIŁOŚCI DO ŚPIEWU
Vocal Master Class
polsko-niemieckie warsztaty wokalne

W programie:
Mieczysław Karłowicz (1876–1909), Pamiętam ciche, jasne złote dnie

Carl Maria von Weber (1786–1826), Wie? Was? Entsetzen! z op. Wolny strzelec

Jan Sebastian Bach (1685–1750), Du bist bei mir

Wolfgang Amadeusz Mozart (1756–1791), Wielka Msza c-moll – Laudamus te

Antonín Dvořák (1841–1904), Měsíčku na nebi hlubokém z op. Rusałka

Georg Fryderyk Händel (1685–1759), Ombra mai fu z op. Xerxes

César Franck (1822–1890), Panis Angelicus

Stanisław Moniuszko (1819–1872), Matko już nie ma Cię

Feliks Mendelssohn-Bartholdy (1809–1847), Gott sei mir gnaedig

Wolfgang Amadeusz Mozart (1756–1791), Msza Koronacyjna – Benedictus (tutti)

Wyk. Uczestnicy polsko-niemieckich warsztatów wokalnych Vocal Master Class

Dzień ósmy
17 sierpnia (niedziela) – Świnoujście, Muszla koncertowa

W programie:
Muzyka filmowa Wojciecha Kilara
Wyk. Kuba Stankiewicz

Andrzej Zieliński (1946), Wiosenne medytacje

Giuseppe Verdi (1813–1901), Samba de Aida (ar. T. Mashima)

Peter Graham (1948), Cossack fire dance

Fryderyk Chopin (1810–1849), Oto Chopin

Zbigniew Wodecki (1950), Zacznij od Bacha (ar. J. Kamyk)

Chuck Mangione (1940), Children of Sanchez

George Gershwin (1898–1937), Summertime

Frank Sinatra (1915–1998), My way

Duke Ellington (1899–1974), Caravan (ar. N. Iwai)

Benny Goodman (1909–1986), Sing Sing Sing
Wyk. Orkiestra Wojskowa w Świnoujściu
Grzegorz Rudnik – kapelmistrz

Cena biletów – Kluczy wstępu:

Koncert inauguracyjny - Szczecin, 11 sierpnia 2014 – 40 zł (normalny), 20 zł (ulgowy)

Koncerty w Trzęsaczu, 12–15 sierpnia 2014 – 20 zł (normalny), 10 zł (ulgowy)

Koncert w Świnoujściu, 16 sierpnia 2014 – 20 zł ( normalny), 10 zł (ulgowy)

Koncert w Świnoujściu, 17 sierpnia 2014 – wstęp wolny

Uprawnienia do zakupu ulgowego biletu mają emeryci, studenci i uczniowie oraz osoby, które Klucz wstępu nabyły drogą elektroniczną do 31 lipca 2014.

Dzieci do lat siedmiu mają wstęp wolny.