Przebudowa torowisk i otaczającej ich infrastruktury drogowej od pl. Żołnierza Polskiego do Niebuszewa, rozpoczęła się od prac w okolicy pl. Hołdu Pruskiego i pl. Rodła oraz Dworca Niebuszewo. Roboty ruszyły w grudniu 2020 r. i potrwają łącznie 2 lata.
– W zależności od miejsca postęp prac jest różny. Od oddanych już do użytku odcinków jezdni i chodników po ciągle trwające roboty podziemne. Najbardziej widocznym, ale i najtrudniejszym elementem są prace torowe. Tutaj w wielu momentach potrzebna jest ogromna precyzja – informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy miejskiej spółki Tramwaje Szczecińskie.
W komunikacie rozesłanym do mediów znajdują się dokładne informacje na temat tego, jakie prace zostały ostatnio wykonane i co jest planowane w najbliższym czasie. W ubiegłym tygodniu realizowane były między innymi następujące roboty:
– ustawianie rozjazdu - pl. Żołnierza Polskiego,
– prace asfaltowe – pl. Żołnierza Polskiego,
– ustawianie krawężników peronowych – ul. Piłsudskiego,
– betonowanie podbudowy torowej – al. Wyzwolenia,
– prace brukarskie – perony przy al. Niepodległości,
– prace asfaltowe – ul. Asnyka,
– prace wodno-kanalizacyjne – ul. Boguchwały,
– ustawianie torowych płyt prefabrykowanych – ul. Asnyka,
– betonowanie dolnej podbudowy – ul. Orzeszkowej i ul. Asnyka,
– prace asfaltowe w torowisku – al. Kwiatowa i ul. Matejki,
– betonowanie zabudowy szynowej – ul. Matejki / ul. Piłsudskiego,
– prace elektro - instalacyjne – ul. Matejki / ul. Piłsudskiego,
– układanie warstwy stabilizacji podłoża – ul. Matejki / ul. Piłsudskiego.
Na najbliższe dni zaplanowano:
– wykonanie koryta drogowo-torowego wraz z dolnymi warstwami konstrukcyjnymi – ul. Piłsudskiego, al. Wyzwolenia, pl. Rodła,
– prace brukarskie na peronach oraz montaż wiat i barierek zabezpieczających – al. Niepodległości,
– betonowanie górnej zabudowy szynowej oraz prace związane z montażem szyn – al. Wyzwolenia, od pl. Żołnierza w stronę pl. Rodła,
– montaż fundamentów pod słupy trakcyjne wraz z ustawianiem słupów – al. Wyzwolenia,
– wykonanie koryta drogowo-torowego – ul. Boguchwały, ul. Kadłubka,
– prace w torowisku tramwajowym – ul. Asnyka,
– prace brukarskie – wykonanie chodników na ul. Orzeszkowej oraz przy skrzyżowaniu na ul. św. Barbary,
– prace torowe na skrzyżowaniu ul. Matejki / ul. Piłsudskiego,
– prace związane z połączeniem nowego torowiska z istniejącym w ul. Matejki,
– prace brukarskie przy Bramie Królewskiej oraz na skrzyżowaniu przy ul. Mazowieckiej.
Wykonawcą jest firma ZUE S.A., która otrzyma za wszystkie prace 174 mln zł. Wkrótce jej pracownicy zajmą się również przebudową torowisk i ulic w kierunku Pomorzan (m.in. ul. Kolumba i al. Powstańców Wielkopolskich). To będzie kolejny etap „torowej rewolucji”.
Komentarze
9