Z infrastruktury nowo wybudowanego Nabrzeża Dąbrowieckiego w rejonie Basenu Kaszubskiego jako pierwszy skorzystał chemikaliowiec City Island. Zabrał do ładowni blisko 18 tys. ton kwasu siarkowego.

Nabrzeże zostało wybudowane w ramach prowadzonego przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście projektu „Poprawa dostępu do Portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego”. Generalnym wykonawcą jest Korporacja Budowlana DORACO.

– Wybudowanie całkowicie nowego nabrzeża było wyjątkowo złożonym projektem, który teraz jest powodem do dumy dla naszego zespołu hydrotechnicznego – mówi Piotr Siemaszko, dyrektor pionu hydrotechniki w DORACO. – Zastosowane przez nas rozwiązania i technologie pozwoliły sprawnie przeprowadzić prace, podczas gdy operacje portowe były nadal realizowane. Nabrzeże Dąbrowieckie jest teraz gotowe obsługiwać naprawdę duże jednostki, co właśnie miało miejsce po raz pierwszy. Nie można zapomnieć o wzroście bezpieczeństwa operacji morskich i załadunku, a także osób pracujących na statku oraz w obsłudze. Port Szczecin dysponuje teraz nabrzeżem o światowych standardach.

Nowe nabrzeże ma 261 metrów długości. Zostało wyposażone w kompleksowy system sieci, urządzeń nawigacyjnych oraz cumowniczo-odbojowych. Dzięki wieży trapowej i ramionom nalewczym jest przystosowane do bezpiecznego załadunku kwasu siarkowego. Przybijać mogą do niego statki o długości 170 metrów szerokości 27,9 metra oraz zanurzeniu 9,8 metra.

Nabrzeże Dąbrowieckie znajduje się we wschodniej części szczecińskiego portu. Przy Basenie Kaszubskim, zwanym również Górniczym. Prowadzona wciąż inwestycja obejmuje również przebudowę Nabrzeża Chorzowskiego i Gliwickiego Uskok, prace związane z zalądowieniem Basenu Noteckiego i budową nowego Nabrzeża Zamykającego, obudowę narożników Wysp Ostrów Mieleński i Mieleńska Łąka oraz częściowe prace czerpalne przy nabrzeżach Basenu Kaszubskiego do głębokości 12,5 m. Wartość kontraktu to 223 mln zł.

Równolegle przebudowywane jest otoczenie Kanału Dębickiego.