MEISINGER Music Festival 2018 odbędzie się w Szczecinie w dniach 27 - 30 września 2018. Druga edycja wydarzenia również obfituje w artystyczne zjawiska wysokiego kalibru. W Szczecinie wystąpią m.in.: "królowa fado" Mariza, koreańska skrzypaczka Soyoung Yoon, L'Arpeggiata.
Tegoroczna edycja Meisinger Music Festival rozpocznie się 27 września od koncertu Marizy, zwanej „królową fado”. Ta wokalistka już dwa razy była w Szczecinie (na dziedzińcu Zamku Książąt Pomorskich). Teraz wystąpi w Filharmonii w ramach trasy „Fado Bailando Tour”, promującej jej tegoroczny, nowy album.
Dzień później program „Polonia” wypełnią utwory Wieniawskiego, Pendereckiego i Tansmana, a solistką, która się wówczas zaprezentuje będzie koreańska skrzypaczka, Soyoung Yoon. Orkiestrę Symfoniczną Filharmonii im. M. Karłowicza w Szczecinie poprowadzi Michał Maciaszczyk.
29 września podczas koncertu z muzyką Astora Piazzolli, zagrają Juanjo Mosalini – bandoneon, Waldemar Malicki – fortepian, Winfried Holzenkamp – kontrabas, Soyoung Yoon – skrzypce i Krzysztof Meisinger – gitara. To jedyny punkt programu, zaplanowany poza Filharmonią (dokładnie w Teatrze Polskim - Scena na Łasztowni).
30 września, natomiast fragmenty oper C. Monteverdiego wykonana bardzo ceniony międzynarodowy zespół L’Arpeggiata. To utwory znane z wielokrotnie nagradzanej płyty „Teatro d’Amore”. Koncert odbędzie się w sali złotej Filharmonii.
MEISINGER Music Festival Szczecin 2018 - SZCZEGÓŁOWY PROGRAM:
czwartek, 27 września 2018, godz. 20.00
Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, Sala Symfoniczna
MARIZA. Fado Bailado Tour
bilety: 100-200 zł
Największa sława stylu fado, skarb narodowy Portugalii, gwiazda najlepszych sal koncertowych świata. Jej głos określa się słowami "magiczny, diamentowy, magnetyczny", a fenomen popularności porównuje się do najsłynniejszych div operowych i megagwiazd pop/rock.
Jak można wyczytać w recenzjach, koncerty Marizy elektryzują, oszałamiają, wprowadzają w zachwyt, a nawet ekstazę! Jedno jest pewne - jej sława już dawno wykroczyła poza krąg wielbicieli fado. Przez 15 lat muzycznej kariery Mariza z lokalnego fenomenu znanego wąskiej grupie wielbicieli fado stała się jedną z najbardziej znanych i cenionych gwiazd world music.
Artystka wydała dotychczas sześć autorskich albumów („Fado em Mim”, „Fado Curvo”,” Transparente”, „Terra”, „Fado Tradicional”, „Mundo”), otrzymała szereg nagród, w tym Latin Grammy w 2007 roku. Miała okazję współpracować z najlepszymi muzykami i producentami, takimi jak: Jacques Morelenbaum, Gilberto Gil, Ivan Lins, Lenny Kravitz, Cesária Évora, Tito Paris czy Sting, z którym wykonała hymn Igrzysk w Atenach w 2004 roku – A Thousand Years.
Mariza za sprawą swojego niezwykłego talentu, z młodej dziewczyny z Mozambiku, wychowanej w sąsiedztwie słynnej lizbońskiej dzielnicy Mouraria, zrobiła pełną sukcesów karierę. Od kiedy zaczęła śpiewać porównywana była do boskiej Amalii Rodriguez (najsłynniejszej wykonawczyni fado w historii). Rangę artystki potwierdzają kolejne płyty, które sprzedają się znakomicie i zdobywają prestiżowe nagrody.
Pozycję wielkiej gwiazdy umacniają niezwykłe koncerty. Mariza koncertowała w najbardziej prestiżowych salach na całym świecie, m.in. Carnegie Hall (Nowy Jork), Sydney Opera, Royal Albert Hall (Londyn), Alte Oper (Frankfurt), Theatro Grec (Barcelona), Moscow House of Music.
Nowy album artystki nosić będzie tytuł „Fado Bailado”. Za jego produkcję odpowiada Javier Limon, postać niezwykle ceniona w świecie muzycznym, laureat nagrody Grammy, współpacownik największych słąw, m.in.: Paco De Lucia, Enrique Morente, Diego El Cigala. Nowa płyta to powrót do głównego nurtu fado i jego afrykańskich korzeni, w którym wybrzmiewa dźwięk portugalskiej gitary, tak unikalnej i wyróżniającej muzykę portugalską.
piątek, 28 września 2018, godz. 19.00
Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, Sala Symfoniczna
"POLONIA"
Soyoung Yoon - skrzypce
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii w Szczecinie
Michael Maciaszczyk - dyrygent
Program:
H. Wieniawski - Koncert skrzypcowy fis-moll
K. Penderecki - Chaconne
A. Tansman - Musique pour Orchestre
bilety: 60-90 zł
Soyoung Yoon - po zdobyciu w 2011 roku I nagrody na prestiżowym Międzynarodowym Konkursie im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu, Soyoung Yoon powszechnie okrzyknięto jedną z najlepszych skrzypaczek swojego pokolenia. Naukę gry na skrzypcach rozpoczęła w wieku pięciu lat, szybko osiągając status gwiazdy w rodzinnej Korei po wygranych w Muzycznym Konkursie Chunchu, Seulskim Konkursie Symfonicznym, Konkursie Młodych Muzyków Republiki Korei i zdobyciu Muzycznej Nagrody Unpa.
Artystka wkroczyła na światowe sceny budząc podziw publiczności i muzyków fascynującymi występami na konkursach skrzypcowych. Jest laureatką trzech najbardziej prestiżowych konkursów: konkursu w Indianapolis (2010), konkursu Królowej Elżbiety w Brukseli (2009) oraz konkursu Czajkowskiego w Moskwie (2007). W 2002 roku zaledwie siedemnastoletnia wówczas artystka, zdobyła I nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. Yehudi Menuhina. Rok później została najmłodszą zdobywczynią I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym "Kulen Kampff" w Kolonii oraz finalistką Międzynarodowego Konkursu w Hanowerze. W 2005 roku wygrała Międzynarodowy Konkurs im. Tibora Vargi, na którym otrzymała również specjalną nagrodę im. Bartóka, a Stowarzyszenie Muzyczne Korei nadało jej tytuł "Najlepszego Młodego Artysty". W 2006 roku na Konkursie im. Dawida Ojstracha zdobyła Grand Prix, nagrodę specjalną dla najlepszego wirtuoza oraz nagrodę specjalną Towarzystwa im. Lutosławskiego. Soyoung wzięła udział w filmie dokumentalnym nakręconym przez telewizję WDR pt. "Der Weg des Meistergeiger" (Droga skrzypcowego mistrza).
Ciesząca się uznaniem jako solistka, Soyoung występowała z takimi orkiestrami, jak Moskiewska Orkiestra "Virtuosi", Zurychska Orkiestra Kameralna, Philharmonie der Nationen, London Mozart Players, Sinfonieorchester des Norddeutschen Rundfunks, Sinfonieorchester des Westdeutschen Rundfunks, Kijowska Państwowa Orkiestra Radiowa, Rosyjska Orkiestra Narodowa, Belgijska Orkiestra Narodowa, hiszpańska orkiestra "Euskadiko",Trondheim Soloists i wieloma orkiestrami symfonicznymi w Polsce (m.in. w Bydgoszczy, Białymstoku, Rzeszowie), oraz z tak znakomitymi dyrygentami, jak Mario Venzago, Gilbert Varga, Saulius Sondeckis, Muhai Tang, Justus Frantz, czy Gabriel Chmura. Występowała m. in. w sali Bolszoj moskiewskiego konserwatorium, moskiewskim Międzynarodowym Domu Muzyki, tokijskiej Santori Hall, Tonhalle w Zurichu, Filharmonii w Kolonii, Centrum Sztuki Scenicznej w Tel Awiwie, belgijskim Centrum Sztuki, Centrum Sztuki w Seulu, na Międzynarodowym Festiwalu Chopinowskim w Dusznikach Zdroju.
Soyoung Yoon uczyła się u wybitnych pedagogów wśród których znaleźli się Shlomo Mintz, Ida Haendel, Donald Weilerstein, Viktor Danchenko. Po ukończeniu średniej szkoły artystycznej Yewon i Wyższej Szkole Artystycznej w Seulu, w 2002 roku Soyoung jako "uzdolniony muzyk" została przyjęta do klasy profesor Namyum Kim na Narodowym Uniwersytecie Sztuki Korei. Po zdobyciu licencjatu w Hochschule für Musik w Kolonii, podjęła studia na Uniwersytecie Artystycznym w Zurychu, gdzie jest studentką w klasie mistrzowskiej profesora Zachara Brona. Soyoung Yoon jest miłośniczką muzyki kameralnej którą wykonuje m.in. ze Stradivari Quartet w Zurychu.
Soyoung Yoon gra na skrzypcach A. Stradivariego "King George" z 1710 r. oraz na instrumencie "ex Bueckeburg" J.B. Guadaniniego z 1773 r. (Turyn).
Michał Maciaszczyk – skrzypek i dyrygent. Zadebiutował w wieku 12 lat wykonując z orkiestrą Koncert d-moll Henryka Wieniawskiego. Ukończył z wyróżnieniem AM w Poznaniu w wieku 21 lat. Kontynuował edukację w Wiedniu u profesora Alfreda Staara (Wiener Philharmoniker). Pracował również pod kierunkiem takich sław światowej wiolinistyki jak Marina Jaschwili, Olga Parchomienko, Michel Schwalbe (koncertmistrz Berliner Philharmoniker).
W 1997 roku wygrał konkurs na koncertmistrza Wiener Kammerorchester, a rok później rozpoczął pracę w Wiener Philharmoniker i Staatsoper Wien. Przez szereg lat był koncertmistrzem Secession Players Wien oraz Wiener Kammer Ensembles. Jako skrzypek kameralista stale współpracuje z Wiener Virtuosen (zespół złożony z solistów Wiener Philharmoniker), Fritz Kreisler Ensemble czy Steude Quartett. Był także członkiem Ensemble Wiener Collage przy wiedeńskim Schönberg Center. Michał Maciaszczyk jest także skrzypkiem w prestiżowym zespole Filharmonii Wiedeńskiej – Toyota Master Players.
Koncertował z najwybitniejszymi osobistościami świata muzycznego. Należą do nich Ricardo Mutti, Zubin Mehta, Simon Rattle, Mariss Jansons, Mstislav Rostropovitsh, Christian Thieleman, Nicolaus Harnoncourt, Daniel Barenboim, Lorin Maazel i wielu innych. Jako wykonawca koncertował na całym świecie w najbardziej prestiżowych salach koncertowych – Musikverein ,Carnegie Hall, Suntory Hall Tokio, Teatro della Scala Mailand, Royal Albert Hall i wielu innych.
Obecnie Michał Maciaszczyk rozwija swoją karierę solistyczną występując z orkiestrami w Polsce i za granicą. Ważnym ogniwem działalności artysty jest założone przez niego goldberg.trio.wien, oraz Laskine Duo. Doświadczenia artystyczne o tak szerokim spektrum skłoniły artystę do podjęcia działalności dyrygenckiej. Sukcesy na tym polu przyniosły mu występy z takimi zespołami jak Wiener KammerOrchester , Nagoya Philharmonic, Bilkent Symphony Orchestra, Wiener Klassik Orchester (gdzie pełni funkcję dyrektora artystycznego), Sinfonia Juventus, China Philharmonic, Symphony Orchestra od CCOM Beijing, Filharmonia Pomorska, Filharmonia Krakowska, Wuertenbergischer Philharmonie Reutlingen, Zapado Cesky Symfonicky Orchestr, Orkiestra Kameralna Concertino - obecnie Polish Art Philharmonic (której od 2014 roku jest dyrektorem artystycznym) i inne. Regularnie występuje jako dyrygent w Europie i Azji oraz dokonuje nagrań płytowych. Krytycy podkreślają jego wybitne interpretacje i szczególny sposób prowadzenia orkiestry, pełen pasji i ogromnej ekspresji.
Od 2015 roku jest profesorem skrzypiec w Central Conservatory of Music w Pekinie. Od 2012 Michał Maciaszczyk jest dyrektorem artystycznym Festival dell’ Arte.
sobota, 29 września 2018, godz. 20.00
Teatr Polski - Scena na Łasztowni
PIAZZOLLA
Juanjo Mosalini - bandoneon
Waldemar Malicki - fortepian
Winfried Holzenkamp - kontrabas
Soyoung Yoon - skrzypce
Krzysztof Meisinger - gitara
Prowadzenie - Waldemar Malicki i Krzysztof Meisinger
W programie: muzyka Astora Piazzolli w oryginalnym opracowaniu na kwintet
bilety: 50-100 zł
Juanjo Mosalini - spadkobierca tradycji bandoneonu, JUANJO MOSALINI, dzisiaj rozwija wszystkie aspekty tego instrumentu w zespołach, które utrwalają wielką muzyczną ekspresję Argentyny. Obecnie zaliczany jest do grona najwybitniejszych bandoneonistów świata.
Jest jednym z niewielu bandoneonistów, którzy regularnie występują jako solista z najlepszymi orkiestrami na całym świecie. Lista jest długa: Rotterdam Philharmonic Orchestra, Israel Symphony Orchestra Rishon Le Zion, Seoul Philharmonic Orchestra, Orchestre de Bretagne, Picardie Orchestra, Orkiestra ONPL Camerata de Bourgogne, ORCH Santa Barbara - CD 2004 etykieta Delos, orkiestra Sinfonica di Milano Giuseppe Verdi, Bern Symphony Orchestra, Winterthur Symphony Orchestra, Orchestra del Teatro Massimo di Palermo, Budapest Concert Orchestra i Orkiestra della Magna Grecia.
Urodzony w 1972 roku w Buenos Aires, Juanjo Mosalini jest synem Juana Jose Mosaliniego - wielkiej postaci argentyńskiego tanga. Przeżywając swoje dzieciństwo w środowisku argentyńskich muzyków,jego pierwszym nauczycielem fortepianu i harmonii był Gustavo Beytelmann. Później, w wieku szesnastu lat rozpoczął naukę gry na bandoneonie pod kierunkiem swojego ojca.
Juanjo Mosalini jest obecnie profesorem Konserwatorium w Gennevilliers. Dzielił scenę z takimi legandami jak Toots Thielemans, Mino Cinelu, Gotan Project, Cirque du Soleil, Catherine Lara, Julien Clerc, Eli Medeiros, Julia, I Mouvrini Julia Miguenes.
Waldemar Malicki - jeden z najbardziej wszechstronnych pianistów polskich- solista, kameralista, improwizator. Ukończył z wyróżnieniem w roku 1982 Akademię Muzyczną w Gdańsku, a następnie doskonalił swe umiejętności w Wiedniu. Koncertuje w Europie, Ameryce Północnej i Południowej, Rosji i Japonii, uprawia kameralistykę z najlepszymi polskimi skrzypkami i śpiewakami. Nagrał ponad 40 płyt, z których trzy z utworami Wieniawskiego, Paderewskiego i Bacha otrzymały w latach 1997, 2000,i 2003 nagrody polskiego przemysłu fonograficznego „Fryderyk”.
Artysta prowadzi kursy i seminaria muzyczne w Skandynawii, obu Amerykach i Japonii.
Waldemar Malicki był prezesem-założycielem Towarzystwa im. I. J.Paderewskiego. Od roku 2000 jest dyrektorem artystycznym Festiwalu Wirtuozerii i Żartu Muzycznego „Fun and Classic” w Nowym Sączu. Jest współautorem i wykonawcą projektu ”Filharmonia Dowcipu ” w reżyserii Jacka Kęcika realizowanych dla TVP. Laureat Telekamery 2009 , Wiktora 2011 oraz nagrody TVP „Artysta bez granic” 2016.
Winfried Holzenkamp - niemiecki kontrabasista, który tajniki grania tanga zgłębiał w Buenos Aires pod kierunkiem najwybitniejszych muzyków tego garunku - m.in. pod kierunkiem Hectora Console (kontrabasity Astora Piazzolli). Sprawiło to, iż jest teraz jednym z najbardziej rozchwytywanych kontrabasitów specjalizujących się w tangu na świecie. Współpracuje z najwybitniejszymi muzykami tangowej sceny.
Krzysztof Meisinger - urodzony w 1984 roku. W opinii wielu krytyków muzycznych, jak i melomanów z całego świata, jest jednym z najbardziej fascynujących i charyzmatycznych młodych gitarzystów klasycznych. Największy wpływ na jego rozwój mieli tacy pedagodzy i autorytety jak: Bolesław Brzonkalik, Piotr Zaleski, Aniello Desiderio (Włochy) oraz Christopher Parkening (USA). Jest zwycięzcą i laureatem wielu międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów.
Jest stypendystą Ministra Kultury, Prezydenta Miasta Bydgoszczy, Fundacji KGHM „Polska Miedź” oraz programu stypendialnego Ministra Kultury „Młoda Polska”.
W 2008 roku został zwycięzcą uczelnianym oraz jednym z 6 finalistów regionu kujawsko-pomorskiego konkursu Primus Inter Pares Student Roku 2008- konkursu na najlepszego studenta Polski.
Występuje na całym świecie, grając recitale solowe, muzykę kameralną oraz z orkiestrą m.in. w USA, Japonii, Niemczech, Francji, Anglii, Serbii, Austrii, Hiszpanii, Grecji, Szwajcarii, we Włoszech, na Łotwie i Ukrainie, w takich salach jak Filharmonia Berlińska, Théâtre du Châtelet w Paryżu, Ryutopia Concert Hall w Niigata, Tokyo International Forum, Filharmonia Narodowa w Warszawie, Theatre du Palais Royal w Paryżu, Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, Teatr Wielki Opera Narodowa w Warszawie, Klainhans Music Hall w Buffalo, Hatch Recital Hall w Rochester, Raitt Recital Hall w Malibu, czy Grossmunster w Zurichu. Jego debiut w Filharmonii Berlińskiej w 2014 roku zakończył się wielominutową owacją na stojąco.
Występuje m. in. z „Academy of St Martin in the Fields”, Orkiestrą Sinfonia Varsovia, PKF-Prague Philharmonia, Philharmonia Quartet Berlin, Orkiestrą Kameralną „Amadeus”, Orkiestrą Kameralną Filharmonii Narodowej w Warszawie oraz wieloma innymi orkiestrami filharmonicznymi i kameralnymi u boku wybitnych dyrygentów takich jak: Łukasz Borowicz, Agnieszka Duczmal, Wojciech Michniewski, Krzysztof Urbański, Michał Klauza czy Massimiliano Caldi.
Występował na wielu festiwalach m.in. Festiwal Muzyki Polskiej w Krakowie, „Muzyka w Starym Krakowie”, Letni Festiwal Filharmonii Narodowej, La Folle Journee de Varsovie, „Toruń- Muzyka i Architektura”, czy Festiwal Laureatów Konkursów Muzycznych w Bydgoszczy. Występuje z najwybitniejszymi muzykami sceny międzynarodowej. Od 2014 roku występuje także u boku jednej z największych sopranistek świata – Sumi Jo. Zainspirował wielu kompozytorów do napisania nowych utworów na gitarę. Tacy kompozytorzy jak Dmitri Varelas, czy Atanas Ourkouzounov dedykowali mu swoje kompozycje.
W styczniu 2014 roku był kierownikiem artystycznym produkcji operity Astora Piazzolli „Maria de Buenos Aires” w Teatrze Polskim w Szczecinie z Sandrą Rumolino w roli tytułowej. Spektakle spotkały się ze znakomitym przyjęciem publiczności i krytyki.
Jego nagrania otrzymują liczne wyróżnienia i znakomite recenzje światowej krytyki. W 2013 roku ukazał się jego album nagrany w słynnym Abbey Road Studio z orkiestrą Academy of St Martin in the Fields który został wydany przez firmę Orfeus Music, a później przez belgijskie wydawnictwo Outhere Music/Fuga Libera. Nosi tytuł „Melodia Sentimental”, jest poświęcony w całości muzyce Heitora Villi-Lobosa. Płyta zdobyła entuzjastyczne recenzje w światowej prasie muzycznej. Jego kolejny album „MEISINGER” został wydany w grudniu 2014 roku. Znajdują się na nim nagrania Krzysztofa Meisingera zrealizowane z takimi sławami jak Sumi Jo, czy Philharmonia Quartett Berlin. Znajduje się na nim także pierwsze w historii muzyki nagranie „Concierto de Aranjuez” zrealizowane z PKF-Prague Philharmonia na którym solista występuje także w roli dyrygenta. Premiera albumu odbyła się w Filharmonii Berlińskiej podczas uroczystego koncertu i od momentu premiery album pozyskuje znakomite recenzje. Album wydała firma Orfeus Music. Obecnie ukazała się jego płyta „ASTOR” nagrana wspólnie z orkiestrą Sinfonia Varsovia, a niebawem ukaże się jego pierwszy album DVD „ASTOR – live at the Opera” nagrany także z orkiestrą Sinfonia Varsovia.
Krzysztof Meisinger jest dyrektorem artystycznym MEISINGER Music Festival – corocznego festiwalu muzycznego, którego pierwsza edycja miała miejsce we wrześniu 2017 w Szczecinie. Od 2017 roku jest wykładowcą w klasie gitary w Akademii Sztuki w Szczecinie.
Krzysztof Meisinger gra na kopii gitary Ignacio Flety „Angel” zbudowanej dla niego przez Andersa Sternera i strunach Augustine.
niedziela, 30 września 2018, godz. 20.00
Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, Sala Symfoniczna
TEATRO D'AMORE
L'Arpeggiata - Christina Pluhar
Celine Scheen - sopran
Vincenzo Capezzuto - kontratenor
Anna Dego - taniec
Doron Sherwin - kornet
Judith Steenbrink - skrzypce barokowe
Joseph Maria Marti Duron - teorban i gitara barokowa
Sergey Saprychev - instrumenty perkusyjne
Boris Schmidt - kontrabas
Francesco Turrisi - klawesyn i pozytyw
Haru Kitamika - klawesyn i pozytyw
Christina Pluhar - teorban i kierownictwo artystyczne
bilety: 70-120 zł
L'Arpeggiata - zespół, założony w 2000 roku i kierowany przez Christinę Pluhar, tworzą wybitni instrumentaliści i wokaliści, wykonujący repertuar barokowy oraz tradycyjny, ze szczególnym uwzględnieniem nieznanych kompozycji z po-czątku XVII wieku. Improwizacja instrumentalna i technika wokalna z wpływami muzyki tradycyjnej są podstawowymi elementami w tworzeniu atrakcyjnego spektaklu muzycznego, będącego artystycznym celem zespołu.
L'Arpeggiata od samego początku istnienia cieszy się ogromnym uznaniem tak publiczności, jak i krytyków. Koncerty zespołu oraz nagrania niezmiennie chwalone są przez recenzentów. Pierwsza płyta La Villanella z muzyką Girolama Kapsbergera została wyróżniona przez miesięcznik Repertoire des disques compacts we wrześniu 2001 roku ("evenement du mois") i otrzymała Premio Internazionale dei disco per la musica italiana. Drugi album zespołu, Homo fugit velut umbra, poświęcony twórczości Stefana Landiego, nagrodzony Prix Excellentia (Pizzicato/Luksemburg), uzyskał najwyższą lokatę francuskiego pisma Reperioire (10), a inne muzyczne periodyki przyznały albumowi tytuły: diapason decouverte, płyty miesiąca (BBC, włoski miesięcznik Amadeus). La Tarantella (owoc współpracy muzyków specjalizujących się w interpretacji muzyki barokowej z artystami wykonującymi muzykę tradycyjną) została uznana za płytę tygodnia France Musique, płytę miesiąca niemieckiego magazynu Toccata, a także otrzymała najwyższą ocenę Repertoire. AIl'Improvviso - krążek z 2004 roku został wyróżniony tytułami: Timbre de platine d'Opera international i BBC Music Magazine Disc of Month. Utrwalone przez zespół dzieło Emilia de'Cavalieriego Rappresentatione di anima e di corpo zdobyło nagrodę Coup de Coeur 2005 Academie Charles Cros.
W 2007 L'Arpeggiata wspólnie z zespołem wo-kalnym The King's Singers oraz gitarzystą flamenco Pepe Habichuelą zarejestrowała płytę Los Impossibles.
Od 2009 roku zespół nagrywa pod szyldem EMI/Virgin Classics. Płyta Teatro d'Amore (muzyka z czasów Claudia Monteverdiego) z udziałem Philippe'a Jaroussky'ego i Nurii Rial otrzymała Echo Klassik Preis w 2009 roku, a rok później - Edison Award. W marcu 2010 zespół - z udziałem korsykańskiej grupy Barbara Furtuna - zarejestrował album Via crucis, w lutym 2011 Vespro deIla Beata Vergine Monteverdiego. Wydana w styczniu 2012 płyta Los Pajaros perdidos poświęcona jest tradycyjnej i barokowej muzyce Ameryki Łacińskiej. Najnowszy album zespołu z marca 2013 - Mediterraneo - nagrany został z udziałem portugalskiej wokalistki fado - Misi.
L'Arpeggiata koncertowała podczas takich wydarzeń muzycznych, jak Lufthansa Festival of Baroque Music w Londynie, Oude Muziek w Utrechcie, Printemps des Arts w Nantes, Internationale Barocktage Stift w Melku, Festival de l'Abbaye de Saint-Michel en Thierache, Festival de Sable, Musica Antica w Brugii, Schwetzinger SWR Festspiele, Musikfestspiele w Poczdamie, Handelfestspiele w Halle, Ludwigsburger Schlossfestspiele, Ruhrtriennale, festiwale w Poissy, Petersburgu, Moskwie, Stambule, Hongkongu, a także podczas koncertów m.in. w Philharmonie Koln, paryskiej Salle Gaveau, Tokyo Metropolitan Art Space (Geijutsu Gekijo), nowojorskiej Carnegie Hall, której L'Arpeggiata była stałym zespołem roku 2012.
Komentarze
0