Dopiero w III kwartale tego roku oficjalnie do użytku ma zostać oddany śródmiejski fragment alei Wojska Polskiego. „Inwestycja jest na ostatnim etapie realizacji robót” – informuje zastępca prezydenta Szczecina Michał Przepiera.

„Obecnie trwają prace polegające na montażu dodatkowych słupków blokujących, oznakowania stałej organizacji ruchu, barierek zabezpieczających zieleńce, wykonywane są dodatkowe nasadzenia” – wymienia Przepiera w odpowiedzi na interpelację radnego Przemysława Słowika. 

Huśtawki dopiero na sam koniec

Po uzgodnieniach z Zakładem Wodociągów i Kanalizacji w Szczecinie wyremontowane zostaną również przyłącza kanalizacji sanitarnej. Natomiast huśtawki ze strefy zabaw na placu Zgody zostaną zamontowane dopiero przed odbiorem końcowym.

„Wykonawca podjął decyzję o montażu huśtawek w ostatnim etapie robót, aby uniknąć aktów wandalizmu i dodatkowych kosztów, które wiązałyby się z wymianą uszkodzonych elementów” – tłumaczy Michał Przepiera.

Miasto stara się o pieniądze z KPO

Pomimo późniejszego (niż zakładano) terminu oddania inwestycji, wykonawca nie został obciążony karami umownymi. „Wydłużenie terminu wynika z konieczności wykonania szeregu dodatkowych robót, które nie były ujęte w pierwotnej dokumentacji projektowej” – argumentuje zastępca prezydenta miasta.

Nie bez znaczenia w tej sprawie są także starania magistratu o uzyskanie dofinansowania z Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Nie byłoby to możliwe, gdyby roboty zostały zakończone i odebrane.

Projekt realizowany od 2014 roku

Przypomnijmy, że już w sierpniu ubiegłego roku szczeciński magistrat zapraszał mieszkańców na wielkie otwarcie śródmiejskiego odcinka alei. Wówczas informowano o tym, że do zakończenia inwestycji pozostały jeszcze tylko odbiory prac.

Koszt przebudowy wyniósł ponad 43 mln zł brutto. Projekt architektoniczny przygotowali projektanci z biura ARCHAID. Wykonawcą prac jest firma Budowlano-Drogowa MTM S.A. Nadzór nad realizacją sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie.

Projekt rewitalizacji alei Wojska Polskiego w Szczecinie jest realizowany od 2014 roku. Z uwagi na rozwiązania otrzymał dotację w konkursie Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju pn. „Modelowa Rewitalizacja Miast”.