Na terenie terminala pojawiły się dwa nowe 75-metrowe zbiorniki LPG, każdy o pojemności 2100 metrów sześciennych. Pojemność magazynowa wzrosła dzięki temu dwukrotnie.
Ważną częścią inwestycji była budowa nowej pompowni LPG i rozbudowa bocznicy kolejowej. Powstały trzy dodatkowe tory, co pozwala na efektywniejszy załadunek cystern kolejowych.
– W tej chwili bocznica jest kilkukrotnie większa. Mieści się tam ponad sto wagonów, a to oznacza 4 tys. ton gazu, który możemy jednorazowo składować na bocznicy – wyliczał prezes Zawisza. – Rozbudowany terminal fundamentalnie podnosi nasze bezpieczeństwo.
Zbudowano mur przeciwpożarowy, na którym powstał mural pokazujący całą drogę LPG od gazowca po stację paliw.
Gaz dociera do terminala drogą wodną, między innymi ze Szwecji i Norwegii. Dzięki inwestycji możliwości przeładunkowe wzrosły o blisko 65 procent, sięgając liczby 400 tysięcy ton LPG rocznie.
– Możemy zaopatrzyć 2,5 miliona samochodów w Polsce, które wykorzystują to źródło energii do napędu. Jesteśmy w stanie zaopatrzyć firmy wykorzystujące gaz płynny w celach przemysłowych czy grzewczych. To nasz duży sukces – podkreślał Marek Balawejder, Członek Zarządu ds. Sprzedaży Detalicznej w ORLEN.
Rozbudowa terminala kosztowała ponad 150 mln zł. Trwała trzy lata i zakończyła się w zakładanym wcześniej terminie. Generalnym wykonawcą była firma Agat S.A.
Komentarze