W grudniu Tramwaje Szczecińskie podpisały z poznańską spółką Modertrans umowę na zakup 4 pojazdów. Kontrakt zawierał opcję rozszerzenia zamówienia o kolejnych 8 tramwajów. Skorzystanie z takiej możliwości urzędnicy uzależniali od dofinansowania z KPO, którego ostatecznie nie udało się zdobyć. Mimo to, magistrat zdecydował się na większe zakupy.
„Pojazdy powinny do nas trafić w 2026 roku” – zapowiada prezydent Krzystek
Zakupione tramwaje są z rozwijanej przez poznańską firmę rodziny Gamma. Będą jednoprzestrzenne, trójczłonowe, przegubowe, w stu procentach niskopodłogowe i klimatyzowane. O długości 31,97 metrów i szerokości 2,4 metra. Zabiorą 240 pasażerów, w tym 46 na miejscach siedzących.
Umowa na cztery pierwsze tramwaje ma wartość 63 mln zł. Każdy kolejny pojazd ma kosztować 12 mln zł.
Nowe tramwaje zastąpią najbardziej wysłużone, „krótkie” Tatry. Uzupełnieniem szczecińskiego taboru ma być zakup używanych, niskopodłogowych tramwajów w Niemczech.
Komentarze
18