Od poniedziałku (23 bm.) ulica Władysława Ostoi-Zagórskiego zostanie zamknięta na odcinku za zjazdem na parking sklepu Netto do skrzyżowania z ulicami Ogrodniczą i Bukowską. „Wszystkie skrzyżowania z ulicami pobocznymi na wskazanym odcinku będą nieprzejezdne” – podkreśla Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.

Dojazd do posesji dla mieszkańców ulicy Władysława Ostoi-Zagórskiego oraz pojazdów komunikacji miejskiej zostanie zachowany.

– Zwracamy się również z apelem do wszystkich, którzy próbują przemieszczać się po placu budowy. W trakcie prac na terenie inwestycji operuje ciężki sprzęt budowlany. Obszar placu budowy na wszystkich zjazdach został wygrodzony w konkretnym celu – teren inwestycji nie jest miejscem na spacery. Prosimy o stosowanie się do oznakowania i korzystania tylko z wyznaczonych przejść dla ruchu pieszego dla własnego bezpieczeństwa – apeluje Piotr Zieliński.

Wykonawcą trzeciego odcinka Trasy Północnej, od zbiegu ulic Królewskiego i Łącznej do skrzyżowania ulic Szosa Polska i Polickiej, jest firma Strabag.

W ramach prac powstanie nowa dwujezdniowa ulica oraz układ rond w rejonie ulic Szosa Polska i Policka. Na skrzyżowaniu Trasy Północnej z ul. Szosa Polska powstanie duże rondo, na skrzyżowaniu ul. Szosa Polska z ul. Policką – średnie rondo, a na skrzyżowaniu z ul. Policką – małe rondo. Powstanie nowa infrastruktura pieszo-rowerowa i zatoki autobusowe.

Według harmonogramu, całość będzie gotowa we wrześniu 2027 roku. Koszt prac to 189,6 mln zł. Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie. Zadanie dofinansowane jest ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.