Obok czwartego peronu planowano piąty. To właśnie przy nim miały zatrzymywać się pociągi Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Wiadomo już jednak, że nie zostanie wybudowany w czasie prac zapowiadanych na najbliższe lata.

– Peron nr 5 na stacji Szczecin Główny nie powstanie w ramach modernizacji linii w stronę granicy polsko-niemieckiej. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. będą analizowały możliwości budowy w przyszłości dodatkowego peronu na stacji Szczecin Główny – informuje Bartosz Pietrzykowski z zespołu prasowego PKP PLK.

Przypomnijmy, że nowy, jednokrawędziowy peron planowano na wysokości peronu czwartego, przed budynkiem zabytkowej lokomotywowni. Jego budowa miała wiązać się z rozbudową istniejącej kładki.

Ta koncepcja była związana ze wspomnianą przebudową infrastruktury kolejowej w kierunku granicy. Inne jej najważniejsze elementy są aktualne: budowa drugiego toru i elektryfikacja linii Szczecin Główny – Szczecin Gumieńce – granica państwa, dwa nowe wiadukty (na ul. Cukrowej i na drodze do Rajkowa), trzy przystanki kolejowe (Pomorzany Południowe, Warzymice, Przecław) oraz stacja w Kołbaskowie. Na razie trwa projektowanie

– Prace przebiegają zgodnie z założonym harmonogramem. Wykonawca przedłożył do zaopiniowania inwestora pierwszą wersję projektu. Postępują procedury związane z uzyskaniem niezbędnych decyzji, m.in. o środowiskowych uwarunkowaniach oraz o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej – relacjonuje Bartosz Pietrzykowski.

Wcześniej zapowiadano, że w 2024 roku zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę. Wszystko ma być gotowe do czwartego kwartału 2027 roku.