Na każdym kroku możemy dziś zaobserwować, jak sfera on-line zyskuje na znaczeniu. Małe i średnie firmy, często opierają swój marketing tylko na działaniach internetowych i osiągają dzięki temu bardzo dobre wyniki. Za pośrednictwem mediów społecznościowych przedsiębiorstwa mogą w stosunkowo prosty sposób dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych ich produktem/usługą, by w perspektywie czasu zmienić ich w swoich klientów.
Nie wszystkie firmy mają jednak czas lub doświadczenie, aby tym się zajmować, więc zlecają prowadzenie Facebooka czy całego swojego marketingu firmom zewnętrznym.
Czy współpraca z agencją social media jest opłacalna? Jakie mogą być korzyści z takiej współpracy? W tym artykule przedstawimy 7 z nich!
Korzyści współpracy z agencją social media
Bardzo często właściciel firmy ma na głowie zarządzanie całym przedsiębiorstwem i po prostu nie ma czasu na zajmowanie się marketingiem i publikacjami w różnych kanałach społecznościowych. Zdrowy rozsądek podpowiada, aby te zadania komuś oddelegować. Wtedy też staje on przed dylematem, czy zdecydować się na usługi agencji social media, czy też zaangażować specjalistę ds. marketingu. Poznaj korzyści współpracy z zewnętrzną agencją marketingową.
-
Obniżenie kosztów działalności
Zatrudnienie osoby do marketingu na pełen etat może okazać rozwiązaniem niewystarczającym oraz kosztownym. Dlaczego? Jedna osoba może nie mieć dostatecznych umiejętności, aby projektować grafiki, konfigurować reklamy FB Ads, tworzyć filmy i zdjęcia, zajmować się pozycjonowaniem www, obsługiwać social media czy tworzyć strony internetowe. Angażując specjalistę ds. marketingu, musisz liczyć się również z szeregiem wydatków tj. wyposażenie stanowiska praca, zakup niezbędnych narzędzi i programów czy kursy doszkalające (nie zapominając o pensji oraz podatkach, które musi za pracownika odprowadzić pracodawca).
W takiej sytuacji warto się zastanowić nad współpracą z agencją social media. Obsługa marketingu internetowego Twojej firmy przez agencję może okazać się znacznie tańsza niż utrzymanie pracownika na etacie. Agencje często działają zdalnie (nie posiadają biur), współpracują B2B, nie trzeba za nie płacić ZUS, przez co koszty dla firm z nimi współpracującymi są niższe.
2. Kompleksowość działań i oszczędność czasu
Decydując się na oddelegowanie marketingu własnej firmy na zewnątrz, każdy właściciel wolałby kontrolować działania jednej, a nie kilkunastu firm. Doświadczona agencja social media jest w stanie prowadzić dla Ciebie usługi marketingu internetowego kompleksowo. Agencje posiadają zespoły specjalistów w różnych dziedzinach, którzy będą czuwać nad działaniami dla Twojej firmy. Oprócz obsługi Facebooka oraz prowadzenia Instagrama czy LinkedIn itp. są w stanie zaprojektować Ci stronę internetową (strona wizytówkowa, sklep, czy landing page), przygotować kreacje graficzne (np. wizytówki czy grafiki na aplikacje mobilne) , świadczyć usługi pozycjonowania (w tym pisanie artykułów na blog), montażu materiałów wideo czy wykonać sesję zdjęciową w firmie.
Decydując się na współpracę z agencją nie musisz tracić czasu na wdrażanie pracownika, szkolenia oraz monitorowanie jego pracy. Ci ludzie doskonale wiedzą, co mają robić. Dzięki temu Ty w tym czasie możesz skoncentrować się na pozostałych aspektach umacniania pozycji Twojej firmy na rynku. Dzięki kompleksowości działań agencji SM rozwój Twojej firmy będzie znacznie szybszy, a Ty nie będziesz tracić czasu na niepotrzebną korespondencję z 15 firmami.
3. Zwiększenie sprzedaży, zasięgów oraz rozpoznawalności
Doświadczona agencja social media wie, jak skonfigurować kampanie reklamowe, aby zrealizować cele biznesowe Twojej firmy. Zazwyczaj ten cel jest określany na początku współpracy, jednak w trakcie działań, można go swobodnie modyfikować. Czy zależy Ci, by pozyskać nowych klientów na Twoje produkty/usługi? Może chcesz zwiększyć rozpoznawalność w regionie? A może Twoim celem jest przekierować osoby na Twoją stronę www czy bloga?
Agencja za pomocą social mediów i odpowiednich narzędzi jest w stanie Ci to zapewnić. Dużym atutem współpracy z zewnętrznym działem marketingu, jest możliwość bieżącego otrzymywania wyników z aktualnie prowadzonych kampanii reklamowych. Dobrze skonfigurowane kampanie reklamowe są w pełni mierzalne oraz skalowalne!
4. Budowanie relacji oraz pozytywnego wizerunku marki poprzez media społecznościowe
Niewiele ludzi zdaje sobie sprawę z tego, jak ważną rolę w życiu firmy odgrywa jej pozytywny wizerunek oraz budowanie marki. A to przecież właśnie sposób postrzegania marki w dużej mierze przyczynia się do odniesienia sukcesu, ponieważ przekłada się na lojalność dotychczasowych odbiorców i pozyskiwanie nowych klientów.
W doświadczonych agencjach pracują specjaliści ds. Public Relations oraz budowania wizerunku. Dzięki swojemu doświadczeniu są oni w stanie zbudować trwałe relacje z odbiorcami, co z czasem przełoży się na decyzje zakupowe klientów.
5. Współpraca z zespołem doświadczonych ekspertów
Świat marketingu nieustannie ewoluuje, a Tobie ciężko jest nadążyć za stale zmieniającymi się narzędziami i technologiami? Podjęcie współpracy z agencją social media umożliwi Ci skorzystanie z wiedzy doświadczonego zespołu. Bo kto lepiej zajmie się działaniami Twojej marki w Internecie od nieustannie rozwijających swoje kwalifikacje i śledzących nowinki technologiczne pasjonatów marketingu? To właśnie oni najlepiej wykorzystają potencjał drzemiący w Twojej firmie.
Podejmując współpracę z całym zespołem fachowców, możesz liczyć na kompleksową realizację Twoich projektów oraz celów biznesowych.
6. Świeży punkt widzenia
Prowadząc firmę wiele lat, po pewnym okresie możesz zamknąć się w pewien schemat działania. Nie masz odpowiedniej perspektywy, część rzeczy robisz z przyzwyczajenia i trudno jest Ci je zmierzyć i ocenić ich skuteczność. Powielanie działań, które nie zawsze w przeszłości przynosiły efekt, to również przepalanie budżetu i strata czasu. W takiej sytuacji warto spojrzeć na cele biznesowe, plany i sytuację firmy z dystansem. Tutaj z pomocą przychodzi agencja social media.
Świeży punkt widzenia i obserwacja dotychczasowych działań firmy z dystansu to jedna z głównych korzyści ze współpracy z agencją. Tyczy się to wszystkich działań marketingowych - a nie tylko prowadzenia profili, czy konfiguracji reklam. W szeroko rozumianej branży marketingowej kreatywność to jedna z najważniejszych cech. Wdrażanie nowych pomysłów w firmie powinno być poparte wiedzą, doświadczeniem, znajomością trendów i umiejętnością budowania strategii marketingowej.
7. Możliwość rezygnacji ze współpracy z miesięcznym okresem wypowiedzenia
Zadaniem agencji social media jest dbanie o jakość współpracy z klientem. Jednym z elementów, który na nią wpływa, jest konstrukcja umowy. Ma ona za zadanie chronić interes zarówno jednej, jak i drugiej strony. Co powinno znaleźć się w takim zapisie? Niezaprzeczalnie bardzo istotna jest długość trwania umowy. Najczęściej współpraca podejmowana jest na okres 12 miesięcy. W tym czasie fachowcy mają możliwość zaprezentowania całej swojej wiedzy i umiejętności. Klient z kolei ma chwilę na sprawdzenie skuteczności wdrożonych działań.
Jak już wcześniej wspomnieliśmy, ważne jest także dokładne sprecyzowanie okresu wypowiedzenia umowy. Najlepszą opcją jest możliwość rozwiązania jej z miesięcznym wyprzedzeniem. To pozwoli Ci uniknąć wszelkich nieporozumień i umożliwi bieżącą kontrolę nad działaniami agencji oraz finansami. Takie rozwiązanie umowy proponuje agencja Rise Up.
Rise Up - Agencja social media - czym jest?
Media społecznościowe to idealne miejsce do promocji własnej firmy. Nie każdy jednak potrafi zrobić z nich użytek. Wtedy z pomocą przybywa Rise UP, szczecińska agencja social media, specjalizująca się w wykorzystywaniu marketingu internetowego do realizacji celów biznesowych firm. To, że nasza agencja marketingowa mieści się w Szczecinie, wcale nie oznacza, że nie współpracujemy z firmami z innych miast. Możliwość podjęcia aktywności online sprawia bowiem, że mamy możliwość obsługi firm z drugiego końca Polski.
Na agencję Rise UP składa się zespół doświadczonych marketerów, copywriterów, grafików, specjalistów ds. reklam FB Ads czy projektowania stron. Choć prowadzenie mediów społecznościowych to nasze główne zadanie, jesteśmy w stanie świadczyć usługi związane z reklamą w Internecie kompleksowo. Prowadzimy profile firmowe w wielu branżach, m.in. dla firm produkcyjnych, przemysłowych czy usługowych tj. beauty, gastronomii lub nieruchomości.
Skaluj biznes ze szczecińską agencją social media!
Prowadząc własną firmę, wcale nie musisz mieć umiejętności z zakresu mediów społecznościowych - od tego są agencje social media. Dlatego, jeśli szukasz agencji, specjalizującej się w kompleksowej obsłudze marketingu internetowego dla firm, to odezwij się do nas. Pomożemy Ci dobrać działania marketingowe tak, aby osiągnąć upragniony przez Ciebie sukces.
Dowodem naszej skuteczności są liczne rekomendacje zadowolonych klientów. Chcesz się przekonać? Sprawdź opinie Google. Z pewnością rozwieją one Twoje wszelkie wątpliwości.
Jak możesz się z nami skontaktować? Najlepiej zrobić to telefonicznie pod numerem 730061041 lub mailowo pod adresem biuro@riseupagencja.pl. Z chęcią odpowiemy na wszystkie Twoje pytania. Zapraszamy do współpracy. Daj się polubić w sieci!
Komentarze
1