Mimo ujemnych wyników, jakie zanotowała branża piwna, zarówno dla Browaru Bosman jak i dla Carlsberg Polska rok 2013 był rokiem dalszego umacniania swojej pozycji.

Jednocześnie dla całej branży był to rok spadków, wg GUS na poziomie -2%. Jedną z głównych przyczyn takiego wyniku było bardzo późne i zbyt gorące lato, drugą z kolei - nadal znaczny spadek optymizmu konsumenckiego (wg grupy badawczej IPSOS) i związanych z nim wydatków.

Ponad 5 mln zł na inwestycje

Rok 2013 dla szczecińskie browaru to także rok dalszych inwestycji. Największym projektem inwestycyjnym w roku 2013 było wyposażenie linii puszkowej w nowe maszyny oraz komplet transporterów dzięki czemu fabryka może dostarczyć konsumentowi szerszy asortyment. Wartość inwestycji to 5 300 000 zł. Kwota ta to niemal 1/3 wydatków, które fabryka poniosła w latach 2009-2013 na inwestycje ( 16 600 000 zł.)

Każda firma, w tym też Browar potrzebuje ciągłych zmian technologicznych i ciągłych nakładów inwestycyjnych, aby nie utracić swojej pozycji na rynku. Browar Bosman utrzymuje ciągłość inwestycyjną zarówno w obszarze produkcji jak i rynku. – mówi Michał Gotowała, Dyrektor Browaru Bosman.
W wyniku zrealizowanych działań inwestycyjnych Browarowi Bosman udało się osiągnąć kolejny wysoki poziom rocznej produkcji. Wyniósł on 1 667 490 hl.

Bosman wspiera lokalnie

Bosman wspiera w miarę możliwości wiele lokalnych inicjatyw. Przykładem jest doroczna Giełda Birofilów, w ramach której wspólnie z organizatorami - pasjonatami piwa pielęgnowana jest tradycja i kultura picia piwa w Polsce. Bardzo ciekawą i nową inicjatywą okazały się tzw. „Photodays” w Browarze Bosman. W tych dniach Browar Bosman staje się plenerem fotograficznym dla miłośników fotografii. Marka od lat wspiera także lokalny klub piłkarski Pogoń Szczecin. Konsekwentnie od kilkunastu lat browar wspiera także Festiwal Słowian i Wikingów. Organizowane są wtedy liczne promocje konsumenckie i konkursy z nagrodami. W ubiegłym roku po raz pierwszy specjalnie na to wydarzenie uwarzony został limitowany wariant Bosmana – Wiking. Dedykowany festiwalowi Bosman Wiking był dostępny w całym regionie w okresie letnim.

Piwo Bosman związane jest z regionem Pomorza Zachodniego od wielu lat. Jest to dla nas powód do dumy i  chcemy, aby tegoroczne aktywności umacniały ten związek, jak również wspierały lokalny patriotyzm wśród mieszkańców Szczecina i całego regionu. - mówi Anna Jatczak, Brand Manager marki Bosman.

Odpowiedzialność ekologiczna

Browar od lat podejmuje wiele działań służących optymalizacji zużycia mediów i tym samym – minimalizowaniu jego wpływu na otoczenie. Wysiłki w tym obszarze przynoszą rokrocznie wymierne rezultaty, czego przykładem jest obniżenie w roku 2013 zużycia wody w browarze (w przeliczeniu na hl wyprodukowanego piwa) o 2 % proc. w porównaniu do roku 2012, dwutlenku węgla –o 8%, energii cieplnej - o 3 % i elektrycznej - o 2 %. Warto podkreślić, że wyniki browarów Carlsberg Polska, w tym Browaru Bosman, stawiają je w gronie najlepszych w Europie. Wolontariusze z Browaru Bosman zaangażowani są także w edukację ekologiczną. Szczecińska fabryka zatrudnia ok. 250 osób.