W ubiegłym tygodniu miasto podpisało umowę na realizację kolejnego etapu przebudowy układu dróg na Międzyodrzu. Wiemy, kiedy powstanie rondo na Energetyków i jakiej będzie wielkości. Podczas ostatniego wydania programu „Studio wSzczecinie.pl” padły również pytania o Most Kłodny oraz linię tramwajową prowadzącą na Łasztownię. Jak zapowiedział Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina, inwestycja jest „bliżej niż dalej”.
Przetarg na Most Kłodny w 2022 roku. „Jesteśmy w pełni do tej inwestycji przygotowani”
Jak mówił Michał Przepiera, budowa linii tramwajowej w kierunku Łasztowni uzależniona jest od tego, jak przebiegać będzie drugie ważne zadanie w tym obszarze, czyli budowa Mostu Kłodnego. Inwestycja jest w trakcie przygotowań, ma już montaż finansowy, a miasto zapowiada przetarg.
– Myślę, że jest szansa ogłosić przetarg w roku 2022 – mówił Michał Przepiera w programie „Studio wSzczecinie.pl”. – Jesteśmy w pełni do tej inwestycji przygotowani. Z punktu widzenia układu drogowego jest to całość, wiemy jak ta linia tramwajowa będzie przebiegać: mniej więcej równolegle do Trasy Zamkowej, po czym Most Kłodny ten tramwaj przeprawi – mówił nasz gość.
Dokąd dojedzie tramwaj? Czy będzie to teren po stronie Kępy Parnickiej czy bardziej okolice Wyspy Grodzkiej i Starej Rzeźni? Jak wyjaśniał zastępca prezydenta Szczecina, granicę linii tramwajowej wyznaczać będzie Trasa Zamkowa. – Na cypel Łasztowni tramwaj nie wjedzie, jeżeli będzie potrzeba, to zostanie tu poprowadzony autobus elektryczny – zaznaczył.
Budowa Mostu Kłodnego oznacza również wznowienie dyskusji na temat przyszłości Trasy Zamkowej. Magistrat zapewnia, że nie ma mowy o jej likwidacji.
– Dyskusja o Trasie Zamkowej wzięła się z konkursu architektonicznego na budowę parkingowca pod przeprawą. Nie ma to nic wspólnego z Mostem Kłodnym. Ta inwestycja wiązać się będzie z likwidacją trzech łącznic, które są najrzadziej użytkowane: Dworzec Główny – centrum czy zjazd na wysokości Baszty Siedmiu Płaszczy. Most Kłodny tam wejdzie i będzie układ drogowy, który odpowiednio rozprowadzi ruch – zapewniał Przepiera.
Kolej Metropolitalna na pewno będzie opóźniona
Podczas programu „Studio wSzczecinie.pl” dyskutowano również na temat budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Jak zapewniają władze miasta, z ich strony inwestycja przebiega sprawnie. Problemem pozostaje kwestia realizacji zadania ze strony PKP PLK. Michał Przepiera zapewnił, że odpowiednie kroki ze strony samorządu zostały podjęte, a o komplikacjach poinformowano już Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
– Miasto jako jeden z wielu partnerów odpowiedzialnie realizuje swoją część. Węzeł Podjuchy na ukończeniu, podobnie jak węzeł Łękno. Pomniejsze inwestycje jak ul. Tomaszowska czy Zdroje również. W maju ogłaszamy przetargi na kolejne węzły przy stacjach kolejowych. Inne samorządy również realizują swoje zadania. Miasto nie jest całkowitym wykonawcą i możemy trochę nad tym ubolewać, ale miasto nie jest od tego, by mieć swoje pociągi i infrastrukturę – tłumaczył zastępca prezydenta Szczecina. – Nie sądzę, by doprowadzono do utraty dofinansowania unijnego, ale przez to zamieszanie inwestycja zostanie ukończona później, niż planowano i to jest kłopot – dodał.
Komentarze
61