Zakładanie i rozwijanie własnej firmy, wykorzystywane nowoczesnych technologii w zarządzaniu przedsiębiorstwem czy biznesowy savoir vivre – to tylko niektóre z tematów, jakie poruszane będą podczas Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Zachodniopomorskiem. W ciągu 7 dni w samym tylko Szczecinie odbędzie się blisko 40 bezpłatnych szkoleń, warsztatów i indywidualnych spotkań z zakresu przedsiębiorczości organizowanych przez 20 instytucji i uczelni. Wydarzenia będą odbywać się w dniach 18-24 listopada.

Podobnie jak w poprzednich latach, w tym roku Polska również dołączyła do obchodów Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości - ponadnarodowej inicjatywy, której celem jest promowanie i wspieranie przedsiębiorczości. W województwie zachodniopomorskim wydarzenie odbywać się będzie pod hasłem: „Bez wąsa! – Zmieniamy wizerunek przedsiębiorców”.

W ramach tegorocznego Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości chcemy pokazać młodym ludziom z regionu, że biznes nie jest zarezerwowany tylko dla starszych panów z wąsem, a sukcesy odnoszą również młode osoby z głowami pełnymi pomysłów – mówi Kamila Romanowicz z Technoparku Pomerania, który w tym roku został koordynatorem regionalnych obchodów ŚTP.

W dniach 18-24 listopada osoby zainteresowane przedsiębiorczością będą mogły wziąć udział w bezpłatnych biznesowych szkoleniach i warsztatach, grach symulacyjnych, konkursach oraz spotkaniach z przedsiębiorcami czy nawet znanymi sportowcami. Dla przykładu, podczas wydarzeń w Wyższej Szkole Bankowej o synergii w sporcie i biznesie młodym kandydatom na przedsiębiorców opowiadał będzie Przemysław Saleta, a Elżbieta Stelmach, trener biznesu, przedstawi podstawy autoprezentacji maturalnej.

Chętni będą mogli skorzystać również z indywidualnych konsultacji dotyczących m.in. zakładania firmy, prawnych aspektów prowadzenia biznesu, zarządzania finansami czy pozyskiwania środków na prowadzenie działalności – dodaje Kamila Romanowicz.

Program ŚTP w regionie przewiduje zarówno spotkania i szkolenia biznesowe, jak i gry, konkursy czy nawet 48-godzinne warsztaty dla osób zainteresowanych zespołową pracą nad innowacyjnymi rozwiązaniami – Szczecin Green Jam to warsztaty, podczas których nieznani sobie ludzie zasiadają razem przy stole i przez 48 godzin pracy tworzą nowe rozwiązania zakończone prototypem - gotowym rozwiązaniem, które pokazujemy światu. Wykorzystując narzędzia projektowania usług, które pokazujemy w trakcie trwania Jamu, uczestnicy dużo pracują i jednocześnie bawią się – wyjaśnia Magda Małachowska ze Stowarzyszenia Media Dizajn, organizatora warsztatów.

Tematyka spotkań dotyczyć będzie najróżniejszych aspektów związanych z prowadzeniem biznesu – od zakładania firmy, przez zarządzanie projektami i pozyskiwanie środków finansowych, po biznesowy savoir vivre.

Uczestnicy szkolenia ‘Etykieta w biznesie’ dowiedzą się m.in., w jaki sposób przedstawiać siebie i innych podczas spotkań biznesowych, jak prowadzić rozmowy telefoniczne i korespondencję elektroniczną z zachowaniem dobrych manier czy jak się odpowiednio ubierać w zależności od branży, pozycji w firmie czy rodzaju okazji biznesowej – wskazuje Monika Jankowska-Janicka, trener współpracujący z Polską Fundacją Przedsiębiorczości - organizatorem szkolenia.

Przewidziano także biznesowe warsztaty dla naukowców, którzy chcą rozpocząć działalność gospodarczą i wdrażać wyniki swoich badań do gospodarki. Podczas Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Zachodniopomorskiem odbędzie się łącznie blisko 40 wydarzeń, których organizatorami są uczelnie i organizacje studenckie z regionu: Regionalne Centrum Innowacji i Transferu Technologii ZUT, Wyższa Szkoła Bankowa, Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości i Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego, AIESEC Szczecin, Fundacja Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości i Studenckie Forum Business Centre Club, instytucje wspierające biznes: Polska Fundacja Przedsiębiorczości, Zachodniopomorskie Stowarzyszenie Rozwoju Gospodarczego, Szczeciński Inkubator Kultury, Stowarzyszenie Media Dizajn, Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Gospodarczego i Edukacji "Synergia", Centrum Rozwoju Społeczno-Gospodarczego czy Fundacja Transferu Wiedzy i Przedsiębiorczości w Koszalinie, organizacje branżowe: Geek Girls Carrots i Czwartki Social Media, firmy: Oriflame i Europabiz.pl a także Powiatowy Urząd Pracy.

Regionalnymi ambasadorami wydarzenia zostali: Karolina Wierciak - współwłaścicielka Endorfiny, wiodącej sportowo-miejskiej marki odzieżowej dla kobiet oraz CEO Stoprocent, popularnego w całym kraju hip-hopowego brandu; Arkadiusz Bujas – współwłaściciel StopanGo, mobilnej wyszukiwarki dla pasażerów komunikacji publicznej, z której korzystają mieszkańcy UE, USA, Australii i Kanady; Adam Łyczakowski - współzałożyciel ‎Freedomes, lidera rynku, producenta i dostawcy struktur eventowych, który zrealizował ponad 250 prestiżowych projektów na całym świecie; Arkadiusz Seńko - Prezes Red Sky, właściciel wyszukiwarki FilesTube, jednego z najczęściej odwiedzanych serwisów w sieci i innych portali o zasięgu globalnym oraz Krystian Stypuła - współzałożyciel home.pl, największej w Polsce firmy zajmującej się webhostingiem i rejestracją domen internetowych.

Szczegółowe informacje dostępne na stronie www.bezwasa.pl.