Gdzie i kiedy?
INKU Inkubator Sektorów Kreatywnych
Al. Wojska Polskiego 90
Od: sobota, 27 kwietnia 2024, 10:00
Do: sobota, 27 kwietnia 2024, 18:00
Za ile?
darmowe
INKU zaprasza do udziału w bezpłatnym szkoleniu pt. „Sketchnoting i myślenie wizualne” oraz „Design Thinking w praktyce”.

Szkolenie z Design Thinking odbędzie się 26 kwietnia w godz. 12:00-20:00, natomiast szkolenie z Sketchnotingu odbędzie się 27 kwietnia w godz. 10:00-18:00 w INKU Inkubatorze Sektorów Kreatywnych. Nasi prowadzący to Ania Staśkiewicz i Jakub Cichocki. Dodatkowo zorganizowane zostaną spotkania online w wymiarze łącznie 4 godzin, które zostaną ustalone wspólnie z prowadzącymi i uczestnikami szkolenia. Po ukończonym szkoleniu każdy z uczestników oraz każda z uczestniczek otrzymają certyfikat.

 

“Sketchnoting i myślenie wizualne” to szkolenie, które będzie idealne dla osób, które chcą nauczyć się tworzyć notatki wizualne od podstaw. Zapraszamy na fascynujące szkolenie, które otworzy przed Tobą nowe możliwości w pracy zespołowej i kreatywnym myśleniu! Szkolenie skupia się na rozwijaniu umiejętności myślenia wizualnego oraz wykorzystywaniu notatek jako potężnego narzędzia w pracy zespołowej. Czy chcesz odkryć, jak za pomocą prostych rysunków i symboli możesz skutecznie komunikować swoje pomysły? Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak wykorzystać myślenie wizualne, aby jeszcze lepiej współpracować z innymi w zespole? Nasze szkolenie pomoże Ci opanować techniki myślenia wizualnego, nauczy, jak tworzyć efektywne notatki wizualne oraz jak wykorzystać je do rozwijania kreatywności i efektywności w pracy. Dowiesz się co to jest Sketchnoting. Niezależnie od tego, czy jesteś początkującym czy doświadczonym profesjonalistą, to szkolenie jest dla Ciebie! Dołącz do naszej grupy, aby eksplorować świat myślenia wizualnego, zdobywać nowe umiejętności i inspirować się kreatywnością innych uczestników. Czekają na Ciebie praktyczne ćwiczenia, cenne wskazówki oraz interaktywne sesje, które pozwolą Ci od razu zacząć wykorzystywać zdobytą wiedzę w praktyce.

 

Istotą warsztatu Design Thinking jest zrozumienie idei projektowania usług w oparciu o człowieka i jego potrzeb. Nabycie umiejętności zastosowania metody Design Thinking, w tym kolejnych etapów projektowania, tj.: empatyzacji, definiowanie potrzeb, generowania pomysłów, prototypowania oraz testowania. Celem praktycznym jest uzyskanie kompetencji posługiwania się narzędziami realizującymi ideę projektowania usług w oparciu o realne potrzeby. Umożliwienie korzystania z metody Design Thinking w realizacji projektów firm, organizacji oraz własnych celów. Cały warsztat oparty jest na pracy praktycznej uczestników. W trakcie szkolenia uczestnicy przechodzą cały proces w praktyce, aby jak najlepiej poczuć i poznać metodę. Czego będzie dotyczyło szkolenie?

– Empatyzowanie: Najważniejszy etap stojący zawsze u podstaw każdych warsztatów Design Thinking. Głównym celem empatyzacji jest odkrycie potrzeb i przyzwyczajeń Klienta lub innej osoby stojącej w centrum Design Thinking. To tutaj otwieramy się na wszystkie przemyślenia i obawy drugiej osoby, minimalizując obszary niewiedzy. Bez informacji zwrotnej uzyskanej na tym etapie pozostałe kroki mogą okazać się nieskuteczne.

– Definowanie potrzeb: Kolejnym krokiem Design Thinking jest zdefiniowanie potrzeb na podstawie uzyskanych wcześniej informacji. W tym miejscu możemy wcielić się w naszego Klienta i dostrzec nie tylko jego potrzeby, ale także wartości, czy dylematy życiowe. Niezwykle istotne jest odpowiednie podejście i bezkrytyczne spojrzenie na drugiego człowieka.

– Generowanie pomysłów: Na tym etapie mamy do czynienia z prawdziwą eksplozją kreatywności. Znając już problemy, rozterki czy wartości naszego wcześniejszego rozmówcy czas na generowanie pomysłów. Te mogą być zarówno przyziemne jak i nieprawdopodobnie szalone. Wszystko w rękach oraz głowach zespołu projektowego.

– Prototypowanie: Po zapisaniu dwudziestu, pięćdziesięciu, a nawet stu pomysłów pora na zaplanowanie ich wdrożenia. Uspokajamy — nie każdy pomysł będzie nominowany do tego etapu. Prototypowanie prowadzone jest wyłącznie na kilku propozycjach. Wszystko podparte demokratycznym wyborem uczestników Design Thinking

– Testowanie: Z prototypowanych wcześniej pomysłów wybieramy te, które naszym zdaniem są najkorzystniejsze do wdrożenia. Może być ich kilka lub jeden konkretny. W miarę upływu czasu można sięgać po kolejne z nich. Implementacja wyników Design Thinkingu to jedno, ale równie ważne jest testowanie, dzięki któremu możliwe jest skonfrontowanie słuszności założeń z rzeczywistością.

 

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY: Sketchnoting i myślenie wizualne: https://tiny.pl/d91w9

 FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY: Design Thinking w praktyce: https://tiny.pl/d91cj