Gdzie i kiedy?
Ogród Zimowy Akademii Sztuki w Szczecinie, pl. Orła Białego 2
niedziela, 11 marca 2018, 19:00
Za ile?
darmowe
W niedzielę, 11 marca, w ramach VII Dni Kultury Żydowskiej Adlojada 2018 w Ogrodzie Zimowym Akademii Sztuki (pl. Orła Białego 2) odbędzie się recital Dagmary Barnej.
W repertuarze: Mieczysław Weinberg, Szymon Laks, Felix Mendelssohn Bartholdy, Arnold Schoenberg
Fortepian: Mariusz Kłubczuk
Dagmara Barna – sopran. Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie prof. Cezarego Szyfmana. Uczennica wybitnej śpiewaczki Olgi Pasiecznik. W grudniu 2012 roku ukończyła Podyplomowe Międzywydziałowe Studium Pieśni na tejże uczelni. W latach 2014–2017 uczestniczyła w „Programie Kształcenia Młodych Talentów – AKADEMIA OPEROWA”, prowadzonym przez Teatr Wielki – Operę Narodową w Warszawie. W listopadzie 2013 roku została laureatką drugiego miejsca na II Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Muzyki Dawnej Cancium Gaudium w Poznaniu, a we wrześniu 2015 roku wraz z pianistą Mariuszem Kłubczukiem zajęła drugie miejsce na Międzynarodowym Konkursie Pieśni XX i XXI wieku w Karlsruhe. W maju 2016 roku otrzymała nagrodę im. Carlo Marii Giuliniego za wykonanie wyrastające z głębokiego przeżycia i czerpiące z istoty człowieczeństwa na 9. Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Stanisława Moniuszki w Warszawie. W styczniu 2017 roku przyznano jej drugie miejsce na II Międzynarodowym Konkursie Wokalistyki Sakralnej Ars et Gloria w Katowicach. W lutym 2017 na I Międzynarodowym Konkursie im. Antoniny Campi z Miklaszewiczów w Lublinie została nagrodzona za najlepsze wykonanie pieśni. Tego samego roku otrzymała także Złoty Medal na Pierwszym Międzynarodowym Konkursie w Berlinie. Wykonała partię Amphitrite oraz Ariela w operze Burza H. Purcella, Poppei w „Koronacji Poppei” C. Monteverdiego w Teatrze Collegium Nobilium, Venus w operze „Venus i Adonis” J. Blowa w Teatrze Dramatycznym im. A. Węgierki w Białymstoku, Paminy w „Czarodziejskim Flecie” W.A. Mozarta w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku oraz w adaptacji tej opery – „O Królestwie Dnia i Nocy oraz zaczarowanych instrumentach” w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej. Wcieliła się także w rolę Dorindy w operze „Orlando” G.F. Händla Teatrze Stanisławowskim – Łazienki Królewskie w Warszawie, Dalindy w „Ariodante” G.F. Händla w Warszawskiej Operze Kameralnej oraz Królowej Kier w musicalu „Alicja w Krainie Czarów” A.M. Huszczy w Filharmonii Gorzowskiej. Swoje umiejętności doskonaliła na licznych kursach, lekcjach i warsztatach prowadzonych m.in. przez Eytana Pessena, Matthiasa Rexrotha, Neila Shicoffa, Izabellę Kłosińską, Tomasza Koniecznego, Dirka Snellingsa, Jana Philippa Schulza, Rudolfa Piernaya, Ewę Podleś, Brendę Hurley czy Jerzego Marchwińskiego. W roku 2011 wraz z Weroniką Grozdew-Kołacińską i zespołem Ars Nova nagrała płytę „Tabulatura Warszawskiego Towarzystwa Muzycznego – Renaissance Polish Music”, która otrzymała nominację do nagrody „Fryderyk 2011” w dziedzinie „Album Roku Muzyka Dawna i Barokowa”.
Mariusz Kłubczuk jest jednym z najlepiej zapowiadających się młodych pianistów-akompaniatorów w Polsce. Wykonuje z powodzeniem muzykę solową i kameralną w Polsce i Europie. Wspólnie z Dagmarą Barną (sopran) jest zdobywcą drugiej nagrody na I Międzynarodowym Konkursie Pieśni XX i XXI wieku w Karlsruhe w 2015 roku. Otrzymał nagrody dla najlepszego pianisty: w 2016 roku podczas IX Międzynarodowego Konkursu Moniuszkowskiego w Warszawie i w roku 2017 na I Międzynarodowym Konkursie im. Antoniny Campi z Miklaszewiczów w Lublinie. Ostatnie występy to m. in. koncert pieśni Mieczysława Weinberga w Operze we Frankfurcie nad Menem, Rapsodia n.t. Paganiniego Sergiusza Rachmaninova (dyr. Maja Metelska), Koncert Warszawski Richarda Addinsela (dyr. Wojciech Mielimąka z orkiestrą symfoniczną Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie), udział w festiwalach „Chopin na Krakowskim Przedmieściu”, „Chopiniada – The Roads of Romanticism w Warszawie”, jak również „La Giovane Europa in Musica” w Mediolanie. Mariusz Kłubczuk pracuje obecnie jako korepetytor solistów w Operze we Frankfurcie nad Menem. Poprzednio, jako pianista-akompaniator, na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, a także w Akademii Operowej w Teatrze Wielkim w Warszawie. współpracując regularnie z Izabelą Kłosińską, Olgą Pasiecznik i Matthiasem Rexrothem (również jako pianista). Jako korepetytor przygotował kilkanaście oper wraz z Akademią Operową w Teatrze Wielkim w Warszawie, Uniwersytetem Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, Akademią Teatralną w Warszawie, jak również operą we Frankfurcie. Nagrał muzykę solową i kameralną Jana Karłowicza i Zygmunta Noskowskiego w ramach projektu „Polska Muzyka Odnaleziona” dla Narodowego Centrum Kultury. Mariusz Kłubczuk jest absolwentem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, oraz Podyplomowego Międzywydziałowego Studium Pieśni na tejże uczelni pod kierunkiem Teresy Manasterskiej i Krystyny Makowskiej-Ławrynowicz. Jako student programu Erasmus studiował rok w Staatlische Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Stuttgarcie u prof. Shoshany Rudiakov. Następnie wziął udział w masterclass dla korepetytorów operowych, organizowanych przez ENOA w Operze w Amsterdamie, a także w Escuela de Music Reina Sofia w Madrycie. Uczestniczył w kursach i lekcjach otwartych prowadzonych przez m.in. Borysa Bermana, Kirilla Gersteina, Ralpha Gothoniego, Davida Gowlanda, Karla-Heinza Kaemmerlinga, Ewę Pobłocką, Katarzynę Popową-Zydroń. W roku 2014 otrzymał stypendium miasta stołecznego Warszawy za projekt „WawaParis2014”.
Fortepian: Mariusz Kłubczuk
Dagmara Barna – sopran. Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie prof. Cezarego Szyfmana. Uczennica wybitnej śpiewaczki Olgi Pasiecznik. W grudniu 2012 roku ukończyła Podyplomowe Międzywydziałowe Studium Pieśni na tejże uczelni. W latach 2014–2017 uczestniczyła w „Programie Kształcenia Młodych Talentów – AKADEMIA OPEROWA”, prowadzonym przez Teatr Wielki – Operę Narodową w Warszawie. W listopadzie 2013 roku została laureatką drugiego miejsca na II Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Muzyki Dawnej Cancium Gaudium w Poznaniu, a we wrześniu 2015 roku wraz z pianistą Mariuszem Kłubczukiem zajęła drugie miejsce na Międzynarodowym Konkursie Pieśni XX i XXI wieku w Karlsruhe. W maju 2016 roku otrzymała nagrodę im. Carlo Marii Giuliniego za wykonanie wyrastające z głębokiego przeżycia i czerpiące z istoty człowieczeństwa na 9. Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Stanisława Moniuszki w Warszawie. W styczniu 2017 roku przyznano jej drugie miejsce na II Międzynarodowym Konkursie Wokalistyki Sakralnej Ars et Gloria w Katowicach. W lutym 2017 na I Międzynarodowym Konkursie im. Antoniny Campi z Miklaszewiczów w Lublinie została nagrodzona za najlepsze wykonanie pieśni. Tego samego roku otrzymała także Złoty Medal na Pierwszym Międzynarodowym Konkursie w Berlinie. Wykonała partię Amphitrite oraz Ariela w operze Burza H. Purcella, Poppei w „Koronacji Poppei” C. Monteverdiego w Teatrze Collegium Nobilium, Venus w operze „Venus i Adonis” J. Blowa w Teatrze Dramatycznym im. A. Węgierki w Białymstoku, Paminy w „Czarodziejskim Flecie” W.A. Mozarta w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku oraz w adaptacji tej opery – „O Królestwie Dnia i Nocy oraz zaczarowanych instrumentach” w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej. Wcieliła się także w rolę Dorindy w operze „Orlando” G.F. Händla Teatrze Stanisławowskim – Łazienki Królewskie w Warszawie, Dalindy w „Ariodante” G.F. Händla w Warszawskiej Operze Kameralnej oraz Królowej Kier w musicalu „Alicja w Krainie Czarów” A.M. Huszczy w Filharmonii Gorzowskiej. Swoje umiejętności doskonaliła na licznych kursach, lekcjach i warsztatach prowadzonych m.in. przez Eytana Pessena, Matthiasa Rexrotha, Neila Shicoffa, Izabellę Kłosińską, Tomasza Koniecznego, Dirka Snellingsa, Jana Philippa Schulza, Rudolfa Piernaya, Ewę Podleś, Brendę Hurley czy Jerzego Marchwińskiego. W roku 2011 wraz z Weroniką Grozdew-Kołacińską i zespołem Ars Nova nagrała płytę „Tabulatura Warszawskiego Towarzystwa Muzycznego – Renaissance Polish Music”, która otrzymała nominację do nagrody „Fryderyk 2011” w dziedzinie „Album Roku Muzyka Dawna i Barokowa”.
Mariusz Kłubczuk jest jednym z najlepiej zapowiadających się młodych pianistów-akompaniatorów w Polsce. Wykonuje z powodzeniem muzykę solową i kameralną w Polsce i Europie. Wspólnie z Dagmarą Barną (sopran) jest zdobywcą drugiej nagrody na I Międzynarodowym Konkursie Pieśni XX i XXI wieku w Karlsruhe w 2015 roku. Otrzymał nagrody dla najlepszego pianisty: w 2016 roku podczas IX Międzynarodowego Konkursu Moniuszkowskiego w Warszawie i w roku 2017 na I Międzynarodowym Konkursie im. Antoniny Campi z Miklaszewiczów w Lublinie. Ostatnie występy to m. in. koncert pieśni Mieczysława Weinberga w Operze we Frankfurcie nad Menem, Rapsodia n.t. Paganiniego Sergiusza Rachmaninova (dyr. Maja Metelska), Koncert Warszawski Richarda Addinsela (dyr. Wojciech Mielimąka z orkiestrą symfoniczną Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie), udział w festiwalach „Chopin na Krakowskim Przedmieściu”, „Chopiniada – The Roads of Romanticism w Warszawie”, jak również „La Giovane Europa in Musica” w Mediolanie. Mariusz Kłubczuk pracuje obecnie jako korepetytor solistów w Operze we Frankfurcie nad Menem. Poprzednio, jako pianista-akompaniator, na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, a także w Akademii Operowej w Teatrze Wielkim w Warszawie. współpracując regularnie z Izabelą Kłosińską, Olgą Pasiecznik i Matthiasem Rexrothem (również jako pianista). Jako korepetytor przygotował kilkanaście oper wraz z Akademią Operową w Teatrze Wielkim w Warszawie, Uniwersytetem Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, Akademią Teatralną w Warszawie, jak również operą we Frankfurcie. Nagrał muzykę solową i kameralną Jana Karłowicza i Zygmunta Noskowskiego w ramach projektu „Polska Muzyka Odnaleziona” dla Narodowego Centrum Kultury. Mariusz Kłubczuk jest absolwentem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, oraz Podyplomowego Międzywydziałowego Studium Pieśni na tejże uczelni pod kierunkiem Teresy Manasterskiej i Krystyny Makowskiej-Ławrynowicz. Jako student programu Erasmus studiował rok w Staatlische Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Stuttgarcie u prof. Shoshany Rudiakov. Następnie wziął udział w masterclass dla korepetytorów operowych, organizowanych przez ENOA w Operze w Amsterdamie, a także w Escuela de Music Reina Sofia w Madrycie. Uczestniczył w kursach i lekcjach otwartych prowadzonych przez m.in. Borysa Bermana, Kirilla Gersteina, Ralpha Gothoniego, Davida Gowlanda, Karla-Heinza Kaemmerlinga, Ewę Pobłocką, Katarzynę Popową-Zydroń. W roku 2014 otrzymał stypendium miasta stołecznego Warszawy za projekt „WawaParis2014”.
Komentarze
0