Trzeci dzień trwania festiwalu Dokument Art był bardzo zróżnicowany tematycznie. Otwarcie wystawy w Zonie Sztuki Aktualnej, pokaz filmów w sekcji „Granice Kina” z udziałem Tomasza Raczka i prezentacja dokumentu o Georgu Harrisonie, to najciekawsze punkty czwartkowego programu.

Czy jest sens łączenia sztuki z bardzo precyzyjnymi technologiami medycznymi dotyczącymi przetwarzania obrazu, można przekonać się odwiedzając ekspozycję „Ugly Casting 1.9„ Autorka instalacji – Gabrielle Leidloff podczas wczorajszego wernisażu opowiedziała o tym jak wykorzystuje video, fotografię, RTG, USG, czy eye-tracking by stworzyć taki przekaz wizualny, który kojarzony jest bardziej z nauką niż ze sztuką. Prace te można zobaczyć w Zonie Sztuki Aktualnej przy ul. Tkackiej.

W Multikinie Galaxy, Tomasz Raczek przedstawił kilka krótkich filmów dokumentalnych w ramach sekcji „Granice Kina”. Zobaczyliśmy takie tytuły jak „Conference”, „Realty 2.0” czy „The Voice Of God”, a następnie publicznośc uczestniczyła w dyskusji na ich temat. Rozmowa dotyczyła m.in. kwestii aprobowania abstrakcji oraz przyzwyczajeń odbiorców dotyczących filmu. Czy lubimy eksperymenty czy wolimy jednak bardziej tradycyjny, linearny sposób opowiadania historii ? Na festiwalu DokumentArt, zgodnie z jego nazwą, można zobaczyć wiele dzieł, które przełamują kanony tzw. klasycznych produkcji, tak więc wczorajsze projekcje były dobrym wstępem do programu konkursowych prezentacji, które zaczną się od dzisiaj w kinie „Zamek”.

Najbardziej wytrwali widzowie mogli także w Multikinie (w sekcji „Extraklasa:nieznane oblicze filmowe Martina Scorsese”) zobaczyć dokument „George Harrison: Living In Material World”. To ponad trzy godzinna opowieść o życiu zmarłego w 2001 roku muzyka, wzbogacona o materiały archiwalne i rzadko publikowane. Na ekranie widzimy m.in. Erica Claptona, Paula McCartneya, Ringo Starra czy Patti Boyd, którzy wspopminają tego bardzo wszechstronnego, bardzo uduchowionego twórcę. Oprócz jego muzycznych dokonań przypomniano także działania w ramach firmy HandMade Films, która produkowała takie dzieła jak pierwszą fabułę kolektywu Monty Pythona -„ Żywot Briana” czy „Bandyci czasu” Terry Gilliama.