Zakończyła się dostawa nowoczesnych tramwajów Swing oraz sprzętu do obsługi tych pojazdów Spółka Tramwaje Szczecińskie dysponuje już 28 nowoczesnymi pojazdami. Tramwaje w ramach realizacji dwóch przetargów trafiały do Szczecina pomiędzy listopadem 2010 roku a marcem 2014.

Wyprodukowała je PESA Bydgoszcz. Wszystkie trafiły do zajezdni Pogodno. W ramach pierwszego kontraktu w roku 2010 i 2011 trafiło sześć pojazdów. Każdy miał 31,82 m. długości. Drugi kontrakt na 22 tramwaje, który zakładał dostarczenie pojazdów w latach 2013 - 2014 roku został podzielony na dwa etapy. W pierwszej PESA miała za zadanie dostarczenie 6 pojazdów. Tramwaje dotarły do Szczecina pomiędzy styczniem  a marcem 2013 r.  Kolejnych 16 trafiło do Szczecina pomiędzy wrześniem 2013 a końcem marca 2014 r. Tramwaje z drugiego przetargu (22 sztuki) są nieco krótsze od poprzedników z 2010 i 2011 roku  Każdy ma długość 30, 12 m.

Spółka Tramwaje Szczecińskie jest jedynym klientem Pesy, który w trosce o wygodę osób niepełnosprawnych zażyczył sobie montaż w tramwajach dwóch ramp dla osób niepełnosprawnych i osób z wózkami dziecięcymi. (standardowe wyposażenie stanowi jedna rampa). Standardem w szczecińskiej komunikacji miejskiej są już pojazdy klimatyzowane, wyposażone w monitoring, biletomat, system informacji pasażerskiej.

Dodatkowo Swingi zakupione w ramach drugiego kontraktu posiadają ogólnodostępne WiFi, elektroniczne tablice wewnątrz pojazdu informujące o przebiegu trasy. W ramach projektu przeszkoleni zostali także pracownicy spółki. Producent dostarczył także wyposażenie do obsługi tramwajów oraz pakiet naprawczy.

Kontrakt zakładał także dostawę specjalistycznego sprzętu do obsługi tramwajów: m.in. specjalistycznych samochodów do czyszczenia torowisk, naprawy tramwajów z dachu czy specjalistycznego dźwigu. Celem zakupu nowoczesnego taboru jest m.in. dostosowanie go do potrzeb osób niepełnosprawnych, podniesienie jakości świadczenia usług oraz wyeliminowanie przestarzałego taboru.

W dni powszednie Swingi kursują na liniach 7 (kursuje na trasie Basen Górniczy – Krzekowo), 8 (trasa Basen Górniczy – Gumieńce) i 10 (Las Arkoński – Gumieńce) a dodatkowo w soboty i niedziele także na linii 5 (Stocznia Szczecińska – Krzekowo).

Cały projekt „Zakup niskopodłogowego taboru tramwajowego w Szczecinie”  warty jest 241 354 735, 49 zł. Zakup wszystkich 28 niskopodłogowych tramwajów (z obu kontraktów) współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko kwotą ok. 116 milionów złotych. Dofinansowanie  stanowi 59 % środków kwalifikowanych.