Przesunięcie linii kolejowej to jedno z założeń tej inwestycji. Przebieg prac budowlanych można zobaczyć na zdjęciach z drona udostępnionych przez magistrat.

– W ramach prac związanych z budową trasy średnicowej prowadzono roboty przy kruszeniu elementów betonowych i kamiennych, hałdowaniu materiału, humusowaniu skarp. Prowadzono również prace przy pielęgnacji zieleni i prace brukarskie. Węzeł Łękno to także budowa nowego torowiska kolejowego. W celu wyrównania podłoża, przeprowadzono prace przy makroniwelacji terenu pod budowę nowego toru kolejowego. Niezmiennie toczą się prace przy budowie nowych wiaduktów a także prace sieciowe (montaż kabli pod oświetlenie uliczne, budowa kanalizacji deszczowej) – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.

Budowa węzła Łękno obejmuje budowę kolejnego fragmentu tzw. Trasy Średnicowej (od ul. Arkońskiej i Niemierzyńskiej do Al. Wojska Polskiego), przebudowę linii kolejowej biegnącej wzdłuż nowej jezdni oraz budowę skrzyżowania przy Al. Wojska Polskiego. Docelowo węzeł pełnić będzie funkcję centrum przesiadkowego dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

Nowa infrastruktura ma być gotowa do końca października 2020 r. Wykonawcą prac jest konsorcjum firm: ROVER INFRAESTRUCTURAS S.A.; ROVERPOL SP. Z O.O. Ich koszt to ponad 128,9 mln zł. Dofinansowanie unijne wynosi 73 mln zł. Nadzór nad inwestycją sprawuje Wydział Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta Szczecin.