Budowlańcy skupiają się teraz na przebudowie południowej jezdni wspomagającej, biegnącej obok wiaduktu. Nie ma to wpływu na ruch tranzytowy pomiędzy lewobrzeżem a prawobrzeżem Szczecina.

Największe utrudnienia sprawiała kierowcom modernizacja jezdni na wiadukcie. Ten etap prac już jednak za nami. Trwa natomiast przebudowa jezdni pomocniczych.

– Prace budowlane skupiają się aktualnie na przebudowie południowej jezdni wspomagającej, która biegnie tuż obok Estakady. Układane są krawężniki i chodniki. Realizowane są prace sieciowe. Wykonane zostały już podbudowy nowej jezdni i niedługo rozpocznie się układanie mas bitumicznych. Drobne prace wykończeniowe prowadzone są również na samym obiekcie estakady – to m.in. wykonywanie izolacji – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie.

Wykonawcą prac jest firma Strabag, która otrzyma za to zadanie 44 mln zł. Nadzór sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie. Termin zakończenia inwestycji ustalono pierwotnie na wrzesień 2022 r. W czasie jej realizacji pojawiły się jednak informacje o konieczności wykonania dodatkowych robót.

Estakada Pomorska to fragment ul. Gdańskiej na wysokości elektrociepłowni. Zbudowano ją w 1972 r., puszczając główny ruch górą, nad portowymi bocznicami kolejowymi. Po 50 latach wiadukt tramwajowo-drogowy był już w złym stanie technicznym i wymagał kompleksowego remontu. Inwestycja obejmuje też przebudowę przedwojennego wiaduktu nad bocznicą kolejową i modernizację układu jezdni pomocniczych. Zaprojektowano chodniki oraz ścieżki rowerowe. Przebudowę przechodzą sieci i instalacje podziemne.