Na placu przebudowy ul. Szafera pojawiły się szyny. W połowie 2021 r. tramwaje powinny kursować tędy do nowej pętli przy hali widowiskowo-sportowej.

Szyny są właśnie ustawiane i spawane. To największa nowość na placu budowy, ale dzieje się tam dużo więcej.

– Wykonawca prowadzi roboty w kilku miejscach jednocześnie. Trwają prace ziemne na terenie planowanej pętli autobusowo-tramwajowej, na odcinku Wojska Polskiego – Jarzyńskiego wykonywane jest koryto wraz z warstwami konstrukcyjnymi. Nie zakończyły się także roboty przy murach oporowych. W maju planowane jest rozpoczęcie prac brukarskich, kontynuowane będą trwające już roboty ziemne oraz rozpocznie się wykonanie tych w rejonie pętla – ul. Romera – ul. Szeroka, na prawej nitce jezdni i torowisku – informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy miejskiej spółki Tramwaje Szczecińskie.

Po przebudowie ul. Szafera zmieni się w ulicę o dwóch jezdniach (każda po dwa pasy ruchu) z czterema rondami (na każdym skrzyżowaniu). W pasie rozdzielającym jezdnie zaplanowano torowisko tramwajowe, a obok Netto Areny dużą pętlę tramwajowo-autobusową. Powstanie parking park&ride, przebudowana zostanie infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.

Prace mają potrwać 18 miesięcy, czyli powinny zakończyć się najpóźniej w kwietniu 2021 r. Wykonawcą inwestycji jest firma Eurovia Polska. Jej koszt to 125 mln zł, część środków pochodzi z dofinansowania unijnego. Nadzór nad realizacją prac sprawuje spółka Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o., której powierzono funkcję zastępstwa inwestorskiego oraz funkcję inżyniera kontraktu.